THT hírek pályázatok energia jog pénzügyek lakáspiac Az én házam podcast Hírek A szakértő válaszol Társasházkezelő regiszter Közös képviselőt keresek Konferenciák Szaklapok Szakkönyvek Szakmai díjak Előfizetés Érdekképviseletek Regisztráció Hírlevél ajánlása Letöltések Impresszum Kapcsolat
THT Facebook
Iroda működik a társasházi lakásban - Szedhető-e többlet költség a tulajdonostól?2016. április 30. |
---|
A Társasházi Háztartás szaklap Olvasói kérdések rovatában dr. Bék Ágnes, a Társasházak és Társasházkezelők Országos Egyesületének elnöke válaszol a lap előfizetőinek kérdéseire, melyek közül egy-egy választ hírlevelünk olvasóival is megosztunk. Az egyesület, a tagok számára díjmentes jogi tanácsadást biztosít, hogy megkönnyítse számukra a vitás ügyekben való eligazodást |
Kérdés 2015 nyarán vettem át egy VIII. kerületi társasház kezelését ahol havi többletköltséget szednek egyes albetétekben olyan címen, hogy idézem: „mert az ügyfélforgalom miatt többet használnak a közösből." Több ember jön hozzájuk, jobban kopik a folyosó, több szemetet dobnak el, többször jönnek be a kapun. Ezekben az albetétekben könyvelői iroda és kismama torna zajlik. Az Ön által 2015 szeptemberében adott válaszát - „a lakások más célra történő hasznosítása nem elegendő ok arra, hogy magasabb közös költséget kérjenek tőlük" - a számvizsgáló bizottság egyik tagja nem fogadja el. Törvényi hivatkozást kér tőlem. Válasz A többlethasználati díjról egyébként a közgyűlésnek kell döntenie, az annak kiszabásával kapcsolatos elveket pedig az SZMSZ-ben kell rögzíteni. Ha ezek elmaradtak, akkor nincs semmilyen jogalapjuk a többlet költségek megállapítására. Ha az SZMSZ tartalmazza a többlet költség kiszabásának a lehetőségét, akkor a meghozott közgyűlési határozat érvénytelenségének megállapítása iránt a pert az érintett tulajdonos megindíthatja 60 napon belül. Ha ez elmaradna, akkor érvényesíthetik a követelésüket. |
Általános Szerződési Feltételek | Adatvédelmi nyilatkozat | Süti beállítások