Barion Pixel
Hír ajánlása
Feladó neve
Feladó e-mail címe
Címzett neve
Címzett e-mail címe

Liftmentő vakcina és biztonsági kamerarendszer: távfelügyelet az egész országban

2021. augusztus 20.

Objekt_or.webpA TTOE (Társasházak és Társasházkezelők Országos Egyesülete) 2021. július 26-án második online konferenciáját tartotta arról, hogyan lehet törvényesen, illetve energiahatékonyan működtetni a társasházakat a pandémia ideje alatt. Az online konferencia, mint forma elengedhetetlen volt, hiszen az országjáró körút során sokaknak nem adatott meg a lehetőség a személyes részvételre.

A biztonság és a távfelügyelet egy társasház, vagy épp egy lakásszövetkezeti épület esetében manapság nem számít luxusnak, gyakorlatilag elengedhetetlen, ha az ember szeretné igazából biztonságban érezni magát, illetve szeretne olyan tudatban élni, ha valami mégis történik, az rögzítve van, utána lehet járni, el lehet kapni a tettest, lehet bizonyítékként használni felvételeket, ha épp pereskedésről van szó. Nem egy olyan esetről hallottunk már, amely azon csúszott el, hogy a „másik félnek" több tanúja volt épp, vagy csak jobb ügyvédet tudott szerezni. Doktorits László, az Objekt-Őr Vagyonvédelmi Kft. társtulajdonosa és egyben műszaki igazgatója tartott előadást arról, ők hogyan tudják segíteni a társasházak életét.
 
Mit lehet tudni az Objekt-Őr Kft-ről?
A cég 2012-ben alakult meg 100%-ig magyar tulajdonosi körrel, emellett Doktorits László kiemelte, hogy kollégái legalább 30 éves szakmai tapasztalattal rendelkeznek a területen. A cég fő profilja az elektronikus vagyonvédelem, biztonságtechnika, illetve a vészhelyzeti jelzőrendszerek telepítése és üzemeltetése. A távfelügyeleti rendszer a hét minden napján, a nap minden órájában működik, így az ügyfelek egy percig sem kell, hogy veszélyben érezzék magukat, vagy vagyontárgyaikat. Éves szinten többezer vész- és riasztási jelzés kerül feldolgozásra az ország közel 2700 településén. Az Objekt-Őr célja, hogy minél magasabb színvonalon nyújtsanak segítséget, illetve valódi biztonságot és védelmet biztosítsanak megfizethető, korrekt áron.
 
„Mivel kis-középvállalkozás vagyunk, ezért nem kell 50-60 e-mailt váltani, mire egy problémát meg tudunk oldani egy közös képviselővel. Gyakorlatilag rövid kommunikációs csatornákon, családiasan tudjuk kezelni az ügyeket." - fogalmazott Doktorits László.

Jogszabályi kötelezettség a liftek tekintetében
A felvonó ma már nem üzemelhet folyamatosan 0-24h-ban rendelkezésre álló üzemügyeletes, illetve mentésre kioktatott személy nélkül. Erre minden üzemeltetőnek megfelelő megoldást kell találnia. Ez a személy egyébként lehet akár a gondnok is, amennyiben kapott megfelelő képesítést ahhoz, hogy a beszorult utasokat szakszerűen és biztonságosan kimentse. Ez sajnos nagyon sok társasháznál nincs, vagy csak részlegesen van megoldva.
 
Éves ÉMI és szakértői felülvizsgálaton kell részt vennie minden felvonónak, ahol nem csak a lift megfelelő működését nézik, hanem a biztonsági jelzőrendszerekét is. Ez utóbbinál szokott általában elbukni a dolog, ami egy 10 emeletes társasház esetében elég nagy problémát jelent, hiszen ebben az esetben le kell állítani a működést. Erre a megoldás a folyamatos távfelügyelet és kivonuló szolgálat, valamint a rendszeres ellenőrzés.
 
„Ami még problémát szokott jelenteni, az a SIM kártya kérdése. Mivel ez egy feltöltős kártya, ezért meg van rá az esély, hogy lemerül. Ha ezt a kártyát a társasháznak kell felügyelni, akkor ez általában meg is szokott történni, ezért mi ragaszkodni szoktunk a saját SIM kártyánkhoz, amit rendszeresen ellenőrzünk. Nagyon ritka esetben folyamodik a társasház más megoldáshoz." - mondta László.

Az Objekt-Őr előnyei, alkalmazott technikák
Sajnálatos módon a legtöbb hasonló profilú cég úgy vállal ilyen szintű távfelügyeletet, hogy nincs meg mögötte a megfelelő technikai háttér, így nem tud megbízható lenni a szolgáltatás. A cég rendszere egy GPRS adat, illetve egy GSM kétoldalú hangkapcsolattal rendelkezik. Ez azt eredményezi, hogy a vészjelzés pár másodperc alatt be tud érkezni a távfelügyeleti központba, ahol egy kétoldali hangkommunikációval (akár több nyelven is) meg tud kezdődni a hibabejelentés, illetve a vészhelyzet megoldása. Amint elindul a beszélgetés, a legközelebbi kivonuló szolgálat el is indul a helyszínre. Eközben a bennrekedt utasnak kérdéseket tesznek fel annak érdekében, hogy a mentés minél pontosabban és zökkenőmentesebben történjen.
 
„A vészhívó rendszer működése folyamatosan biztosítva van, hiszen 5 perces ciklusokban ellenőrzi saját magát, melyet életjel lekérdezésnek hívunk. Ez más szolgáltatóknál akár 24 óra is lehet" - mondta a szakember.

A cég közel 1500 felvonó mentését végzi, melyekhez éves szinten körülbelül 100-200 alkalommal szokott vészhívás történni. Egy video-lift felügyeleti szolgáltatásra is van lehetőség az Objekt-Őrnél, amennyiben a kamerarendszer ki van építve. A vészjelzési nyomógomb, a mikrofon és a hangszóró mind megtalálható a kabinban, egyértelműen elhelyezve.

A probléma bejelentésének menete
Az első, hogy minimum három másodpercig lent kell tartani a vészhívót gombot. Ezután a 0-24h ügyeleti központ fogadja a hívást, maximum 1 percen belül. Ekkor a diszpécser megkéri a bent ragadt személyt, hogy ismertesse a probléma részleteit. Az ügyeleti központ ezzel egyidőben értesíti a megfelelő személyeket és járőrszolgálatot, majd erről biztosítja a bennragadt utast és megpróbálja megnyugtatni. A mentés megkezdődik, mely a tavalyi évet tekintve átlagosan 8 percet vett igénybe. Ez egy igazán kiemelkedő szám, hiszen a piacon az átlag a fél órát súrolja.
 
Egyéb szolgáltatások
• Riasztórendszerek és felügyeleti rendszerek kivonulószolgálattal
• Tűzjelző rendszerek 0-24h felügyelettel és intézkedéssel (pl. szeméttárolók)
• Beléptető rendszer bejáratoknál (kártyás megoldás)
o A biometrikus azonosításra már léteznek lehetőségek, a technológia adott, viszont GDPR szempontból még rengeteg kérdés tisztázatlan az üggyel kapcsolatban.
• Felvonó használata közösköltségi díjfizetés alapján (kártyás lehetőség)
o Ez egy remek megoldás lehet egyébként a közös költségek behajtására, legalábbis a László által elmondott tapasztalatok alapján a tízediken lakók sokkel kevésbé maradtak el a befizetésekkel.
• Kamerarendszerek telepítése, felügyelete és adatkezelési szabályzat (MNS Kft.) partnerrel
• Időszakos járőrözés - preventív bűnmegelőzés
További információk:
• WEB: https://www.objekt-or.hu/
• Tel.: +3617664566
• FB.: https://www.facebook.com/Objekt-%C5%90r-Kft-231825893693874/
(c) Társasházi Háztartás 2024 | Proptech Digital Investment Zrt. | Minden jog fenntartva
Általános Szerződési Feltételek | Adatvédelmi nyilatkozat | Süti beállítások