Barion Pixel
Hír ajánlása
Feladó neve
Feladó e-mail címe
Címzett neve
Címzett e-mail címe

Új építésű lakás jótállási ideje

2013. augusztus 16.

A Társasházi Háztartás szaklap Olvasói kérdések rovatában dr. Bék Ágnes, a Társasházak és Társasházkezelők Országos Egyesületének elnöke válaszol a lap előfizetőinek kérdéseire, melyek közül egy-egy választ hirlevelünk olvasóival is megosztunk. Az egyesület, a tagok részére ingyenes jogsegélyszolgálatot biztosít, hogy megkönnyítse számukra a vitás ügyekben való eligazodást.

Kérdés
2009-ben vásároltam egy új építésű társasházi ingatlant, melyet 2010.10.20-án vettem birtokba. Azóta folyamatos javítások voltak a lakásban (falrepedés, csempe repedés). Az ismételten jelentkező hibák szerkezeti hibát feltételeznek.

Az eladó/kivitelezőnek többször jeleztem ezen panaszomat hibabejelentőn, mire azt a választ kaptam a jogászuktól, hogy a "garanciám" lejárt, mert nem a birtokba vételt, hanem a használatba vételi engedély kiállításának dátumát veszik figyelembe.

Ezen én nagyon meglepődtem, mert szakemberek is az én igazamat támasztják alá. (Nem értem, hogy állíthat ilyet egy kivitelező cég, valamint ügyvédi megbízottjuk.)

További hibaként tártam fel az ablaküvegek karcosságát, mely az építkezés során sérülhetett. Erre semmilyen írásbeli választ nem kaptam, telefonon tájékoztattak, hogy ezzel nem foglalkoznak, mert már lakott a lakás.

Még egy kardinális problémám van, melyet szintén nem vizsgáltak meg. A WC könyök kialakítása véleményem szerint nem megfelelő, így azt sokszor nem lehet rendeltetésszerűen használni. Ezen hibaigényemet válaszra sem méltatták semmilyen formában.

Teljesen megdöbbent, egyben felháborít a cég hozzáállása, valamint, hogy ki akar bújni kötelezettségei alól.

Mit tehetek annak érdekében, hogy rábírjam a céget, hogy "garanciális" javítási/csereigényemet végrehajtsa? Van értelme bírósághoz fordulni? Praxisában esetleg találkozott már hasonló esettel, melyet a vevő megnyert?

Válasz:
A kivitelezővel szembeni kifogásokat - gondolom - írásban és bizonyíthatóan tudomására hozta az illetékeseknek, de nem tudom, hogy ők írásban válaszoltak-e. Ha igen és nem ismerték el a hibát, akkor javaslom, hogy keressen bírósági igazságügyi szakértőt és méresse fel azokat a hibákat, amelyeknek a kijavítására igény tart. Ezzel együtt forintban kifejezett kárigényét ismét küldje meg a kivitelezőnek és jelezze, hogy amennyiben a javításra nem hajlandó, úgy kénytelen lesz polgári perben érvényesíteni az igényét.

A bíróság az eljárásban vizsgálni fogja, hogy a felmerülő igénye jogos-e és ha azt megfelelő szakmai háttérrel bizonyítani tudja, akkor meg fogja állapítani az Önt ért kárt és kötelezi a kivitelezőt vagy a kijavításra, vagy a kár, illetve a többlet költség megfizetésére.

 

(c) Társasházi Háztartás 2024 | Proptech Digital Investment Zrt. | Minden jog fenntartva
Általános Szerződési Feltételek | Adatvédelmi nyilatkozat | Süti beállítások