THT hírek pályázatok energia jog pénzügyek lakáspiac Az én házam podcast Hírek A szakértő válaszol Társasházkezelő regiszter Közös képviselőt keresek Konferenciák Szaklapok Szakkönyvek Szakmai díjak Előfizetés Érdekképviseletek Regisztráció Hírlevél ajánlása Letöltések Impresszum Kapcsolat
THT Facebook
Kaphatnak-e számlát a közös költségről a társasházban működő cégek?2010. május 21. |
---|
A Társasházi Háztartás szaklap Olvasói kérdések rovatában dr. Bék Ágnes, a Társasházak és Társasházkezelők Országos Egyesületének elnöke válaszol a lap előfizetőinek kérdéseire, melyek közül egy-egy választ hirlevelünk olvasóival is megosztunk. Az egyesület, a tagok részére ingyenes jogsegélyszolgálatot biztosít, hogy megkönnyítse számukra a vitás ügyekben való eligazodást. |
Kérdés: Egy társasház milyen formában tudja kiszámlázni a közös költséget a társasház Céges tagjának?Válasz: Sajnos semmilyen lehetősége nincs a társasháznak, hogy számlát adjon ki, mivel nem minősül gazdálkodó szervezetnek. A társasház a Ptk. szerint az adott építmény üzemeltetése céljából szed be közös költséget és fizeti ki a felmerülő kiadásokat. A céges tag tulajdonos a tulajdonjoga alapján köteles ezeket a költségeket megfizetni, bizonylatként pedig a közgyűlési határozat, illetve a közös képviselő tájékoztatása elfogadott, amelyben értesíti a tulajdonost, hogy havonta milyen fizetési kötelezettsége van. |
(c) Társasházi Háztartás 2024 | Proptech Digital Investment Zrt. | Minden jog fenntartva
Általános Szerződési Feltételek | Adatvédelmi nyilatkozat | Süti beállítások
Általános Szerződési Feltételek | Adatvédelmi nyilatkozat | Süti beállítások