A társasházi szoftverek időt és pénzt takarítanak meg2021. június 15. |
|---|
Innovatív, időtakarékos megoldásokat, egyedi szolgáltatásokat tartalmaz valamennyi hazai társasházi, lakásszövetkezeti ügyviteli és könyvelőmegoldás, melyekből számos cég terméke bemutatkozott a THT és a TTOE első online videokonferenciáján, április 28-án.
|
|
12 500 HUF
Minőségi időtálló pajzs alakú rozsdamentes acél zászlótartó
![]() Érdekel → |
|
A web-alapú programok sok olyan plusz lehetőséget biztosítanak, amit a nem web-alapú megoldások eleve nem tudnak még akkor sem, ha azokhoz kiegészítő webes ügyfélkapu is jár. A webes elérések előnye, hogy a közös képviselők mindent látnak és használhatnak, továbbá a számvizsgálók is hozzáférhetnek az összes listához, akár mobiltelefonon is. Ilyen funkció az írásbeli távszavazás is. Az innovatív megoldások, automatizmusok még az adatrögzítők számára is egyértelműek, nagyban megkönnyítik a könyvelést. Noha egyes funkciók előmunkát igényelnek, de utána rendkívül kényelmes megoldást nyújtanak a felhasználóknak - mondta Schuller András, az SCH-Computing Bt. programfejlesztője, aki kollégáival együtt mutatta be a web-alapú Profi Multiház társasházi, lakásszövetkezeti ügyviteli és könyvelő programot (scha.hu) a Társasházi Háztartás szaklap és a Társasházak és Társasházkezelők Országos Egyesülete első online videokonferenciáján, az Okos Társasház 2021 országos online rendezvényen, amelyet 2021. április 28-án tartottak.
A Multiház társasházkezelő programba való áttérés gyors, egyszerű és időhatékony, még annak is, akik régóta használ egy másik rendszert. Kiváló exceles importálási lehetőséggel bír, egyetlen gombnyomással biztosítja az albetétek, előírások, vevő és szállító törzsek, almérők és mérőóra-ciklusok tömeges adatimportját, amennyiben szerepelnek a szükséges fejlécek. A megfelelő adatok importja után már azonnal használható az automata banki könyvelő modul, amely képes a kézi könyvelés kiváltására, csökkenti az adminisztrációs terheket és időt. Elég a társasház netbankjából letöltött file-t mindössze feltölteni a rendszerbe. A Multiház speciális azonosítókódot használ, amellyel a rendszerek könnyen dolgoznak, de akár maga a program is tanítható arra, hogy név és bankszámlaszám alapján azonosítson be egy személyt a rendszer. Mindössze pár perc alatt naprakész állapot biztosítható. A szállítói számlák kezelésének könnyítésére kifejlesztettek egy funkciót, amely minden szükséges adatot betölt a megfelelő helyre. Képes tételesen és költségenként is megjeleníteni és könyvelni a számlákat. Házügyek A Házügyeim ügyfélkapu megújult felületén könnyű a navigáció, súgó segítségével minden menüpontról részletes tájékoztatás olvasható. A dokumentumtárban érhetőek el a társasház alapdokumentumai, mint az SZMSZ, az alapokiratok, beszámolók. A társasházi szavazás menüpontban számos témakört lehet kiírni szavazásra, részletezhetjük, mellékleteket tölthetünk fel, és jelzi a határozat számát, valamint a visszaszámlálót is. Itt láthatóak a korábbi szavazások, azok eredményei, illetve a részvételi adatok is. A tulajdonosi elszámolásban lehetőség van a lekérdezésekre a kötelezettségek, befizetések állapotáról. Új funkcióként érhető el a tulajdonosi hibajegykezelő. Ezáltal lehetőség van űrlapon keresztül hibajegyet beküldeni, prioritással, vagy akár fotóval ellátva. Egyszerűen lehet rá válaszolni, vagy további intézkedéseket eszközölni, amit más tulajdonosok és a közös képviselő is megtehet. Az adatok teljes betöltése után elkészíthető az adott év beszámolója és a következő év terve, manuálisan vagy automatán is. Külön csoportosíthatók az adóköteles és nem adóköteles bevételek, de tovább bonthatók albetétekre is a terv adatai. A beszámoló bemutatja a ház állapotát, a pénztárösszesítőket és tartozásanalitikákat. A mérleghez automatikusan kigyűjti a mérlegsorokat, mindössze csak le kell tölteni a kész beszámolót. Az scha.hu oldalon ingyenes a regisztráció is, ahol további információk is elérhetőek a Multiházzal kapcsolatban. Mint ahogyan azt Schuller András mondta: a program időt takarít meg, a megtakarított idő pedig pénz. Webházmester Cloud ![]() A 2004-ben indult Házmester komplex megoldásai révén már akkor is a piac meghatározó szereplője volt. A felhő technológiának köszönhetően mára teljesen új szintre és platformra emelkedett, 2022-re pedig eszköz független megoldásként a legkényelmesebb kezelést fogja megvalósítani a felhasználó saját számítógépe nélkül is. Kreatív megoldásai révén könnyen feldolgozza az adatokat és integrálható más szolgáltatók megoldásaival is, így az okos otthonok kezelésében fontos szerephez jut, mivel automatizálja és leegyszerűsíti a folyamatokat. Működési hátterét a MagiCom Kft. adja, a WebHázmester márka a stabil pénzügyi háttérrel rendelkező, 2001-ben alapított, magyar tulajdonban lévő IT-cég portfólióját erősíti. A Házmester brand alapítójának személyes elköteleződése, hogy támogassa a teljeskörű és átlátható társasházi működést. A MagiCom Kft-n belül dedikált csapat foglalkozik a WebHázmesterrel. Minden kolléga saját szakterülettel rendelkezik, összehangolt munkával zajlik a fejlesztés, a marketing és termékmenedzsment, illetve az ügyfélszolgálat. A SaaS (Software as a Service) szolgáltatáson alapuló megoldás előnye, hogy nem szükséges drága számítógépre beruházni, mivel az infrastruktúra és a működtetés gondját is leveszi a társasházak válláról. Minden funkció, kompromisszum nélkül elérhető, csak jobban és gyorsabban. Rendszeres frissítésekkel jelentkeznek a fejlesztők havi szinten, új funkciókkal, listákkal és lekérésekkel, illetve az ügyfélvisszajelzések alapján történő javításokkal. A SaaS modell mellett minden, a WebHázmester Cloud csapata által biztosított szolgáltatás elérhető és külön térítés nélkül igénybe vehető. Ezek a telefonon és emailen is elérhető support, az interaktív lakótájékoztatás, amely korlátlan fájlmegosztást tesz lehetővé. Emellett könnyű átjárhatóságot biztosít az adatok költöztetésében, az átállások során. Egyedi arculat is megvalósítható a kimutatásokban. A WebHázmester Cloud további előnye az integrálhatóság: számos, már elérhető megoldása van a vállalatnak arra, hogy támogassa az okos társasházak által biztosított automatizált megoldásokat. Egyszerűsíteni a hétköznapokat Hisznek a hozzáadott emberi értékben, de céljuk, hogy segítsék és egyszerűsítsék a hétköznapi teendőket. Ezért a bankkivonat feldolgozása is teljesen automatikus, ahogy a könyvelésbe történő átemelése is. Az okosmérőórák adatait is exportálják, az eljárás az almérőórákra is érvényes, míg a Csoportos előírás import az átláthatóságot biztosítja. Folyamatos kapcsolattartást biztosít a lakókkal, amely több funkcióval bír, mint egy közösségi médiaoldal. Lehetőség van felszólításra, csoportos közleményre és tájékoztatásra. A fizetési felszólítás alapját a teljeskörű adatkezelés adja. A részletes beállítások és paraméterezés után automatikusan értesítést küld az elmaradt lakóknak. Közösköltség.com A KozosKoltseg.com szolgáltatás megoldást nyújt azonnali és egyszerű információ megosztására a lakók számára a költségek egyenlegéről, az albetéthez rögzített adatokról, az üzenőfal segítségével pedig hirdetményeket oszt meg, a dokumentumokat is korlátlanul elérhetővé teszi. A lakók és tulajdonosok a portálon keresztül egyedi azonosítót használva elérhetik a közös képviselő által szinkronizált adatokat a számítógépről, vagy mobileszközről. A közös képviselői felületen elérhetőek a kezelt társasházak listája, a lakók neve, a feltöltött dokumentumok listája és a kiválasztott házhoz tartozó egyedi üzenőfal is. A szinkronizáció pedig házanként történik. Nehéz összefoglalni a sokrétű rendszer működését, mivel nyilvántartások, előírások, elszámolások, teljes könyvelés, banki könyvelés, pénztár lekönyvelése, vevők-szállítók, analitika, listák és lekérdezések, jogosultságkezelés, és webes felügyelet is a gazdag funkciók részét képezik. Három terméket kínál a Plomba Kft. a társasházkezelők és társasházak számára - mondta Beke Roland ügyvezető a Társasházi Háztartás szaklap és a Társasházak és Társasházkezelők Országos Egyesülete első online videokonferenciáján, az Okos Társasház 2021 országos online rendezvényen, amelyet 2021. április 28-án tartottak. Egyenlegem.hu ![]() Az Egyenlegem (https://egyenlegem.hu) egyszeres könyvviteli program képes a banki számlatörténetek beolvasására, megtanítható neki a banki partnerek felismerésére, általa a legidegőrlőbb feladat, az adatbevitel automatizálható, ezzel pedig egy társasház könyvelési ideje nagymértékben lecsökkenthető. A fizetős verziója bruttó 100 forint/hó/albetét összegért már igénybe vehető. A mai modern követelményeknek maximálisan megfelel, webes megjelenítő felületén a számvizsgáló bizottsági tagok vagy akár a lakók egyszerűen következik a társasház pénzügyi adatait. A program könnyen elkészíti a Társasházi törvény szerinti éves Elszámolást, és a Számviteli tv., valamint a 479/2016 korm. rendelet szerinti beszámolót (mérleget és eredménylevezetést). Gyorsítja és átláthatóvá teszi a könyvelők és társasházkezelők teljes munkáját. A Plomba Kft. távleolvasó megoldása ugyanarra a webes rendszerre dolgozik, mint ahol a könyvelési adatok is elérhetőek, de egymástól függetlenül is kiválóan működnek. A Geckollect (https://geckollect.com) a fogyasztási adatokat csoportosítja, albetétek, mérők vagy más szempont szerint szűri, rádiós úton történő leolvasással nagyban megkönnyíti a közműfogyasztási adatok elszámolását, mindössze 3-4 kattintással elérhetővé teszi az adott időszakra vonatkozó adatokat Excel tábla formájában. A távleolvasási rendszer kedvező árú, speciális rádiós megoldást, ami 3-4 betonfödémen is átmegy, bárhol is legyenek a fogyasztásmérők, akár garázsban, akár vízaknában, minden szabványos és nyílt kódú mérőt ki tud olvasni. Saját kazán vagy távhő esetén melegvíz-elszámolásra, hőmennyiség mérésére, költségosztókra, mellékvízmérős szerződések kiváltására, elektromos autótöltők távleolvasására is alkalmas. Igazi mindenmérő megoldás, ami képes a mérőműszerek kiolvasására, amennyiben azok nem egyedi mérőkódot alkalmaznak. Telepítéséhez nem kell komoly felkészültség, egy szakképzett villanyszerelő által elvégezhető. Fejlesztői szintén Facebook-csoportban és YouTube csatornán segítik a program használatát és kezelik a felmerülő kérdéseket, problémákat. Az eBekérő fizetési kérelemfeladó a készpénz, a bankkártya és a csoportos beszedés olcsó és egyszerű helyettesítője, amit a vállalat az MNB-vel és leányvállalatával közösen fejlesztett. Lényege, hogy még az első alkalommal párosítani kell az emailcímhez a nevet és a bankszámlaszámot, utána pedig elég mindössze az emailcím megadása a fizetéshez. Ilyenkor a fizetési kérelem a mobilbankban jelentkezik, ami jóváhagyás esetén azonnal végrehajtja az utalást. Minden magyarországi bankszámlával rendelkező eladó számára használható, a fizetési kérelmet jelenleg négy bank tudja fogadni (Erste, BudapestBank, Raiffeisen, TakarékBank). Noha az eBekérő fizetési kérelemfeladó futurisztikus megoldásnak tűnik, olcsó és praktikus megoldás a társasházak számára, miután a beszedés mint opció jelenleg nem elérhető számukra. A fenti megoldások minden olyan valós problémát orvosolnak, amivel a könyvelők és társasház kezelők szembesülnek, emellett egyszerűen felhasználhatóak és olcsók. eHÁZ: az első felhő-alapú társasházi szoftver A magyar alapítású és tulajdonú eHÁZ hazánkban elsőként automatizálta a társasházi könyvelést, az elmúlt időszakban pedig olyan diszruptív technológiákkal készül a jövőre, mint a blokklánc technológia és az arra épülő okos szerződések. A cég legújabb fejlesztéseiről Dr. Dén-Nagy Ildikó, az Info Sierra Kft. innovációs menedzsere beszélt a Társasházi Háztartás szaklap és a Társasházak és Társasházkezelők Országos Egyesületének első online videokonferenciáján. Az eHÁZ innovációiról szóló cikk ide kattintva olvasható. |
Továbbküldöm a cikket Nyomtatás
További híreink
THT Facebook
Általános Szerződési Feltételek | Adatvédelmi nyilatkozat | Süti beállítások


Innovatív, időtakarékos megoldásokat, egyedi szolgáltatásokat tartalmaz valamennyi hazai társasházi, lakásszövetkezeti ügyviteli és könyvelőmegoldás, melyekből számos cég terméke bemutatkozott a THT és a TTOE első online videokonferenciáján, április 28-án.

Az egyetlen kettős könyvelést is tudó web-alapú társasházi könyvelési program kifejezetten sok praktikus és jól érhető listát biztosít a felhasználóinak, ami a közös képviselők munkáját is nagyban felértékeli. A rengeteg egyedülálló funkció, az automatizmusok és az átláthatóság miatt mégsem bonyolult a kezelése, sőt mindössze tizedannyi időt vesz igénybe, mint egy hagyományos megoldás.

A Transzformátor Központ októberi konferenciája azt vizsgálta, miként kapcsolódhatnak a hazai lakóközösségek, a társasházak a közösségi energiatermeléshez és -felhasználáshoz. A szakmai esemény a szabályozási keretek, a műszaki-üzleti lehetőségek és a lakossági bevonás összefüggéseit mutatta be, hangsúlyozva, hogy a társasházak a modell természetes szereplői lehetnek, ha a feltételek és a belső együttműködés adott.
Törökbálint vezetése új jogi eszközhöz nyúl, hogy megvédje a település élhetőségét és korlátozott infrastruktúráját a külső beruházói nyomással szemben. A város két, jelenleg beépítetlen, de intenzív fejlesztési érdeklődés alatt álló területen kívánja érvényesíteni azt az alkotmányos jogot, amely 2025. július 1-je óta biztosítja a települések számára önazonosságuk megóvását. A rendelettervezet az első körös tárgyalásra került a Képviselő-testület elé, és társadalmi egyeztetés után dönthetnek róla véglegesen.
Új lakás vásárlásakor vagy társasházi beruházásnál a garanciális igények kérdése kulcsfontosságú. A hibás kivitelezés, a rejtett hiányosságok, a vitatott felelősségi körök jelentős anyagi terhet jelenthetnek tulajdonosoknak, illetve a társasháznak. Hogyan különíthető el a magántulajdonban és közös tulajdonban jelentkező hiba? Milyen dokumentumok megőrzése elengedhetetlen a későbbi jogi érvényesítéshez? Milyen szerepe lehet a szakértői véleménynek, és ki viseli ennek költségét? Mi a teendő, ha a beruházó nem reagál, vagy vitatja a hiba fennállását? A Magyarországi Ingatlantulajdonosok és Társasházak Országos Egyesülete szakmai napján Dr. Kiss Balázs Károly, a MITOE elnökének előadásából megtudhatjuk, hogyan érvényesíthetők eredményesen a garanciális igények, és mire kell különösen figyelni a jogszabályi környezetben. 
A 2025-ös belgrádi International Property Day a történelmi tapasztalatokat és a mai lakhatási kihívásokat kapcsolta össze „From History to Homes - How Past Lessons Can Shape the Future of Housing in Europe" mottóval. A Network for Restitution in Serbia és a UIPI közös rendezvényén a kárpótlás, az ingatlantulajdon társadalmi szerepe és az európai lakáspolitika dilemmái kerültek terítékre. Az eseményen jogászok, közgazdászok, lakáspolitikai szakértők és európai érdekképviseleti vezetők vettek részt.
Ott valósul meg a felújítás, ahol közösség is épül. A Szolidáris Gazdaság Központ kutatói egy önként jelentkező társasház közreműködésével tárták fel a ház műszaki, energetikai és közösségi fejlesztési lehetőségeit. A pilot eredménye megmutatta, hogy a társasházi energiahatékonyság nemcsak pályázat és technológia kérdése - a döntő tényező a jól működő közösség.
A zártkerti ingatlanok tulajdonosai előtt most fontos változások nyílnak meg: friss kormányrendelet módosította az átminősítés és a nyilvántartás szabályait. Az eddigi útvesztő helyett letisztultabb eljárás jön, de ahhoz, hogy egy zártkerti terület hivatalosan is „kivetté" váljon, az önkormányzatnak előbb külön rendeletben kell engedélyeznie ezt a lehetőséget. 
Az Otthon Start programhoz kapcsolódó, most kihirdetett módosítások rugalmasabbá teszik a FIX 3%-os lakáshitel rendszerét és gyorsítják a program keretében megvalósuló lakásépítéseket. A hitel szabályainál lényeges újítás, hogy a kölcsön egy része már az építkezés korai szakaszában is folyósítható. A fejlesztések megvalósításához szükséges közigazgatási eljárások is könnyebbé válnak.
Lakóingatlan eladása vagy bérbeadása előtt ellenőriztetni kell a villamos hálózatot, ha nincs olyan dokumentum, amely igazolja, hogy az ellenőrzés az elmúlt hat évben megtörtént. A MIOSZ felhívja a figyelmet arra, hogy a követelmény ügyvédi és ingatlanközvetítői oldalról is jelentős következményekkel jár.
Európában egyre több társadalmi és területi csoport szorul ki a fenntartható lakhatásból: vidéki kisvárosok, városi peremterületek, fiatal bérlők és idős tulajdonosok mind más okból kerülnek nehéz helyzetbe. A UIPI 46. kongresszusának panelbeszélgetése azt a kérdést járta körül, lehet-e egyetlen európai lakáspolitikai válasz ezekre - és ha nem, hogyan kellene a támogatási rendszereknek alkalmazkodniuk.
A helyi önazonosság védelméről szóló új rendelet alapján 2026. január 1-től nem létesíthet bárki lakcímet a XVI. kerületben. Azok számára tiltja meg az állandó vagy ideiglenes lakcím bejelentését, akik olyan ingatlanban kívánnak beköltözni, amelyre településképi kötelezés vonatkozik, vagy amelynek rendeltetése nem lakóingatlan.
A társasházi közös képviselők mindennapi munkáját alapjaiban nehezíti meg, hogy a magyar ingatlan-nyilvántartáshoz csak díjfizetés ellenében férhetnek hozzá, pedig a törvény szerint ez közhiteles és nyilvános adatbázis. Szilber Szilvia, a Magyarországi Ingatlantulajdonosok és Társasházak Országos Egyesületének (MITOE) elnökségi tagja petíciót indított annak érdekében, hogy a közös képviselőknek a képviselt házak ingatlanjainak tulajdoni lapjaihoz ingyenes, online betekintési lehetősége legyen.
Az egyre közeledő télies időjárással lassan már mindenhol beindult a fűtési szezon, melyet Európában még mindig - mind nominális, mind vásárlóerő-paritáson nézve - a legolcsóbb lakossági gázárakkal vártunk és várunk. Hasonló a helyzet a villamosenergia díjak terén is: Magyarországon - Luxemburg és Málta mellett - még mindig az egyik legolcsóbb az elektromos áram lakossági díja, melyet - politikától függetlenül - nagy mértékben köszönhetünk az elmúlt évek kormányzati rezsicsökkentési intézkedéseinek. De valójában kiket is támogat a lakossági rezsicsökkentés?
A magyarországi egyablakos tanácsadók (OSS) immár hatodik alkalommal találkoztak az Energiaklub szervezésében. A 15 résztvevő - köztük családi házak és társasházak korszerűsítésével, valamint pénzügyi, kutatási és kommunikációs támogatással foglalkozó szervezetek - a hazai energiahatékonysági felújítások legfontosabb aktuális kihívásait vitatták meg.
Társadalmi egyeztetésre bocsátották azt a kormányrendelet-tervezetet, amely az új Otthontámogatás rendszerét vezeti be a közfeladatokat ellátó munkavállalók számára. A támogatás 2026-tól lesz elérhető, de a munkáltatóknak és fenntartóknak már 2025 végéig el kell indítaniuk a regisztrációt és az igénybejelentéseket. A program célja, hogy a közszolgálatban dolgozók számára a lakáshitel felvételéhez vagy törlesztéséhez segítséget nyújtson.
Az adminisztráció ma már egyre inkább online rendszerekre épül a társasházak és társasházkezelők életében is. A társasházi szoftverek sok szempontból könnyítik a közös képviselők és a társasházkezelők dolgát, átláthatóbbá tehetik a gazdálkodást, gyorsabbá az ügyintézést. Ugyanakkor új típusú kockázatokat is hoztak: mi történik, ha a volt közös képviselő nem adja át az adatokat, vagy a szoftverszolgáltató ellehetetleníti az elérést? Milyen jogi kötelezettségek vonatkoznak ezekre az esetekre? Hogyan válasszon biztonságosan társasházi szoftvert a közösség?
Egy új tervezet alapján kiemelt beruházássá nyilváníthatók azok az építési projektek, amelyek az Otthon Start program keretében kínált, FIX 3%-os lakáshitel feltételeit teljesítő lakások megvalósítását célozzák. A szabályozás célja, hogy gyorsítsa és egyszerűsítse az engedélyezési eljárásokat, valamint lehetővé tegye a fejlesztések megvalósítását a helyi településrendezési szabályoktól részben eltérő feltételek mellett. A másik, ezzel összefüggő kormányrendelet tervezete az Otthon Start programhoz kapcsolódó FIX 3%-os hitelprogram bővítését tartalmazza.
A helyi különbségek felismerése nélkül nincs jó uniós lakáspolitika - állítja Mari Vaattovaara városföldrajz-professzor a UIPI 46. kongresszusán. Előadásában azt hangsúlyozta: a „városi" és „vidéki" fogalmak újragondolására van szükség, különösen olyan országokban, mint Finnország, ahol a városok nagy része fizikai megjelenésében inkább vidéki jellegű.
2025. november 13-án újból lehetőség nyílik az eHÁZ szoftver valamennyi funkciójának megismerésére, valamint a résztvevők közvetlenül tehetnek fel kérdéseket a fejlesztőknek és ügyfélszolgálati szakembereknek.
A társasházak közösségi működésének egyik visszatérő kérdése, hogy jogszerűen kifüggeszthető-e a lakók névsora a lépcsőházban vagy a faliújságon. A közös ügyek intézéséhez, a kapcsolattartáshoz vagy akár a közgyűlések megszervezéséhez gyakran szükség lenne a tulajdonostársak nevének ismeretére, ugyanakkor az adatvédelmi szabályok, elsősorban a GDPR, szigorú korlátokat állítanak az ilyen adatkezelések elé.
A Társasházak és Számvizsgálók Országos Egyesülete (TSZOE) a jövőben Magyarországi Ingatlantulajdonosok és Társasházak Országos Egyesülete néven (röviden: MITOE) folytatja működését. A szervezet újrapozícionálása nemzetközi példák - többek között finn, német és angol modellek - alapján valósul meg, és immár nemcsak társasházakra, hanem valamennyi magyarországi ingatlantulajdonosra kiterjeszti szolgáltatásait. 






































