Az automatikus kárrendezés és a blokklánc-alapú biztosítások előnyei a társasházakban2021. június 7. |
---|
![]() |
Mivel az egyéni biztosítások saját ingóságokra terjednek ki, fontos azonban megjegyezni, hogy jelentős mennyiségű azon kockázatok száma, amelyeket nehéz ebbe a kategóriában nevesíteni - például teremgarázs, napelem-rendszer. A felújítatlan strangok például időzített bombák, amelyeket nehézkes a közös költségből vagy biztosítási alszámlákról minden lakóval megfizettetni. Ezért érdemes felvetni, hogy miért ne lehetne egyben kezelve egy társasház összkockázata, mivel minden ház életében legalább egyszer bekövetkezik egy jelentősebb kár. Ehhez ajánlott a társasház-biztosítás, azaz a ház közös, egy egészként való biztosítása az egyetlen kiszámítható megoldás, így a közös területek felelőssége állandó, a vitás esetek minimalizálhatóak, ami kiszámítható nyugodt légkört teremt. Fontos a társasházi biztosítások korszerűsítése A már meglévő szerződések esetén érdemes a társasház biztosítását is korszerűsíteni, mert a piaci verseny egyre nagyobb a biztosítók között, így egyre kedvezőbb ajánlatokat dolgoznak ki. Az új kockázatokra új fedezeteket vezetnek be, amelyeket a régi (5-10 éves) szerződések nem tartalmaznak - például a már említett napelem-rendszer, teremgarázs állomány. A növekvő ingatlanértékek és helyreállítási költségek miatt felmerül az alulbiztosítottság kérdése is. A NiT-Risk Kft. területi vezetője számos olyan, jelenleg is elérhető újdonságokra hívta fel a figyelmet, mint az azonnali vészelhárítás, amely káresemény esetén egyfajta asszisztenciát jelent, azaz nem kell a közös képviselőnek a szükséges szerelőt felkutatnia, mindent a biztosító rendez, de ilyen az online kárbejelentés is. Ennek köszönhetően ma már nem kell napokat várni a kárszakértőre, elérhetőek azok a megoldások - például okoseszközökkel, videochates bejelentkezésen keresztül megvalósított szemle - amelyek révén a kifizetés is gyorsan megtörténik, és hamarabb lehet a károkat felszámolni. Az ügyintézést segíti az SMS értesítés is, ami leveszi a terhet a közös képviselő válláról, de emellett számos újdonság érhető el a biztosítóknál, amelyek egy része rendkívül fontos, másik része kényelmi szolgáltatásokat ad. Gergely Olivér szerint a társasházi biztosításokat kiegészítő ingóságbiztosítások esetén is lehet hibákat véteni. Jó kérdés, hogy a beépített bútor épületrésznek vagy ingóságnak számít? Mi történik, ha a lakók gyanútlanul megkötötték a biztosítást, de egyik sem tartalmazza ezt a tételt, ám csőtörés miatt kár éri a beépített bútort. Egy jó rendszer azonban felhívja a hiányosságokra a figyelmet. Milyen a jövő társasházi biztosítása? A jövő társasház-biztosítását vázolva a szakember elmondta, a legjobb egy, a társasházkezelő szoftverbe integrálható megoldás, ami a lakók számára is elérhető és érthető, bejelentés és vészelhárítás esetén is. Pontosan láthatóvá teszi, mire terjed ki a biztosítás, és már egyetlen kattintással pótolhatók a hiányosságok. Amellett, hogy rendkívül leegyszerűsíti ezeket a folyamatokat, a társasházkezelők iránti bizalmat is növelné, számukra az adminisztrációt is nagyban megkönnyítené. Egy ilyen program csökkentené a bürokratikus időt, plusz információt biztosítana, ami életszerűbb, ember közelibb, átláthatóbb formája lenne a biztosítások kötésének. Alapja egy smart contract, azaz okos szerződés, amit előre meghatározott feltételek érvényesülése esetén automatikusan teljesítenek. Papírmentes, teljesen digitalizált formában, ami az aláírásra is vonatkozik. A blockchain technológiának köszönhetően megmásíthatatlan a tartalma, így minden fél biztonsággal használhatja. Másik fontos része pedig a kárrendezés. A smart contract és block chain technológiának köszönhetően a kárkifizetés automatikus lehet. A NiT-Risk jelenleg pedig saját kárrendezési szolgáltatással támogatja minden ügyfelét, beleértve a társasházakat és közös képviselőket is. Biztosítás megkötése után az ügyfél nem feltétlen tudja, hogyan járjon el, de minden jól bejelentett kárt a biztosítók kifizetnek. A NiT-Risk saját kárrendezési szolgáltatása minden ügyfélnek ad támogatást, az ügyféllel való együttműködés nem a szerződéskötésig tart, hanem továbbviszik, egészen a kifizetésig. Ez a nagy károknál kifejezetten fontos, ezek kárrendezése nem egyszerű, nagy segítséget ad, ha egy szakértő végigkíséri az ügyfelet a biztosító oldaláról, amely egy fontos eleme a biztosításüzemeltetésnek. Érdemes tehát a fentieket megfogadva átgondolni a biztosításokat! |
Továbbküldöm a cikket Nyomtatás
További híreink
THT Facebook

Általános Szerződési Feltételek | Adatvédelmi nyilatkozat | Süti beállítások