Csepeli társasházak szigorú ellenőrzése2013. április 9. |
|---|
| Több millió forint kár érhette a csepeli közvagyont, mivel a társasházak közös képviselőinek egy része a tulajdonos önkormányzat, illetve a vagyonkezelő Csevak ellenőrzésének hiánya miatt lényegében azt tehette az elmúlt 16-18 évben, amit akart - közölte Pákozdi József, a csepeli képviselő-testület pénzügyi bizottságának elnöke. Több közös képviselő esetében még a sikkasztás gyanúja is felmerült: ellenük magánszemélyek feljelentést tettek - jelent meg a hír a csepel.hu portálon. |
|
86 392 HUF
THSHOME - 85x150 cm - beltéri logós szennyfogó egyedi HD nyomtatású szennyfogó -
![]() Érdekel → |
|
- Milyen visszaélések gyanújára derült fény a társasházak esetében?
- Konkrétan milyen felelősség terheli a korábbi Csevakot? - A Csevaknak a közvagyon védelme érdekében ellenőriznie kellett volna a közös képviselők éves gazdasági beszámolóját, de ezt nem tette meg. Annak sem járt utána, hogy valójában kik a közös képviselők. Ha a törvényben előírt kötelezettségének eleget tett volna, nem történtek volna visszaélések. A társasház lakói az önkormányzattól is számon kérhették volna, hogy a közös képviselőt miért nem veszi rá a törvényes működésre, de nem volt szokás a számonkérés, a korábbi önkormányzatok pedig nem törődtek a sikkasztásgyanús ügyekkel. - Milyen szigorítások várhatók a közös képviselők ellenőrzésére? - A képviselő-testület tavaly decemberben fogadta el a javaslatot, hogy az önkormányzati tulajdonú társasházaknál a Csepeli Városgazda Zrt. tagságot szerezzen a számvizsgáló bizottságban. A három tagból álló számvizsgáló bizottság jogosult a közös képviselő ellenőrzésére. Korábban az volt a gyakorlat, hogy a számvizsgáló bizottságokba a tisztességtelenül dolgozó közös képviselők saját embereiket, lekötelezettjeiket választatta be, s ezzel lehetetlenné tette a valódi számonkérést. A Csepeli Városgazda Zrt. két új státust tölt be márciustól, akiknek az lesz a feladatuk, hogy 2010-ig visszamenőleg ellenőrizzék az összes társasház éves beszámolóit. Ha a legkisebb gyanú felmerül a törvénytelenségre, kötelességük feljelentést tenni a közvagyon védelme érdekében. - Milyen reakció várható a közös képviselőktől a szigorítás után? - A tisztességesen dolgozó közös képviselők örülnek a rendeletnek, mert elindul egy tisztulási folyamat. Akik erkölcstelenül és törvénytelenül végzik a munkájukat, valószínűleg mindent elkövetnek annak érdekében, hogy a vagyonkezelő képviselője ne lehessen a számvizsgáló bizottság tagja. Akkor ugyanis felügyelet alá kerül a tevékenységük, és nem tudják félrevezetni a lakókat valótlan tájékoztatással. Bizonyos közös képviselők máris tüzelik a lakókat a Csepeli Városgazda Zrt. ellen. Olyan képtelen történeteket találnak ki, hogy a vagyonkezelő akarja megszerezni a közös képviseletet, holott ez nem igaz. A rendelet ugyanakkor csak azokra a társasházakra érvényes, ahol az önkormányzatnak tulajdona van. A lakókat is biztatjuk, hogy tegyenek bejelentést, ha társasházuk vagyonát illetően törvénytelenséget, a sikkasztás gyanúját észlelik. Kérdéseikkel bátran fordulhatnak Papp Györgyhöz, a Csepeli Városgazda Zrt. munkatársához, akit a 278-5848/ 228-as telefonszámon érhetnek el. |
Továbbküldöm a cikket Nyomtatás
További híreink
THT Facebook
Általános Szerződési Feltételek | Adatvédelmi nyilatkozat | Süti beállítások

Felvételsorozat harminckettedik része az Ingatlan 2024 - Ingatlankezelők, -beruházók, -közvetítők, és -felújítók napja előadásaiból. Előadó: Fekete Attila, ügyvezető - fiREG Kft.
Új hirdetés jelent meg a THT díjmentes Közös Képviselőt Keresek szolgáltatása keretében.
A társasházak jelentős részében a szervezeti-működési szabályzat (SZMSZ) puszta kötelező dokumentumnak tűnik: kiemelik a törvényszöveget, belemásolják egy fájlba, a közgyűlés megszavazza, a közös képviselő beadja a földhivatalba, aztán senki nem nyitja ki többé. Dr. Kiss Balázs Károly, a Magyarországi Ingatlantulajdonosok és Társasházak Országos Egyesületének elnöke előadásában azt mutatta be, hogy a jogszabály ennél jóval többet enged, és az SZMSZ a ház gyakorlati működésének egyik legfontosabb eszköze lehet. 
Egy országos kamarai nyilvántartás létrehozásáról született döntés. A módosítás értelmében a jövőben csak olyan szakember végezhet villamos biztonsági ellenőrzést, akit a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara nyilvántartásba vett.
Az év végi hajrá után december közepétől a családé és a szeretteinké a főszerep. A következő napokra, hetekre mindenki számára az öröm és boldogság kell, hogy előtérbe helyeződjön, elfelejtve az év közbeni pörgést, rohanást, bajokat, minőségi időt szentelve egymásnak. Ezúton kívánunk meghitt karácsonyi ünnepeket és boldog új évet valamennyi olvasónk számára!
Újbuda önkormányzata jogi lépések előkészítését kezdte meg a kerületben zajló nemzetgazdasági szempontból kiemelt beruházások miatt. A városrészben 19 ilyen projekt több mint tízezer új lakás építését hozza magával, ami akár húsz-harmincezer új lakost is jelenthet, miközben a szükséges infrastruktúra nem fejlődik a növekedés ütemében. 
Egy elmaradt közös költség néha nemcsak a társasház pénzügyeit, hanem a közös képviselő szakmai felelősségét is próbára teszi. A XVI. Közös Képviselők Napja és Társasházi EXPO-n Csizmadia Szabolcs könyvvizsgáló egy friss, jogerős ítélettel zárult esetet ismertetett, amely jól példázza, hogyan csúszhat el egy ügy, ha a közös képviselő nem elég körültekintő, és a korábbi mulasztásokra nem figyel oda. Az esetben a pereskedés végül többe került, mint maga a vitatott összeg.
Megjelent a 392/2025. (XII. 10.) Kormányrendelet, amely fontos könnyítést vezet be az Otthon Start programban elérhető FIX 3%-os lakáshitelnél. A módosítás lényege, hogy 2026. január 1-jétől nemcsak belterületi, hanem külterületi lakóházak megvásárlására is igényelhető a támogatott hitel.
A kormány új, 100 milliárd forintos keretösszegű lakossági energiatároló programot indít - jelentette be Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter a szerdai Kormányinfón. A támogatás célja, hogy a napelemmel rendelkező háztartások tartósan önellátóvá váljanak, és stabilabban biztosítsák saját villamosenergia-ellátásukat.
Több társasház által körbezárt udvarban mintegy ötven garázs áll évtizedek óta úgy, hogy tulajdonosaik nem járulnak hozzá sem a terület fenntartásához, sem a közös problémák megoldásához. A terület biztonsági kockázatai azonban sürgetik a közös fellépést: a lakók elektromos kapuval zárnák a területet, ám felmerül a kérdés, miként vonhatóak be ebbe a garázsok tulajdonosai. Az olvasói kérdésre jogi szakértőnk válaszol.
A fiatal európaiak önállósodása soha nem volt olyan nehéz, mint ma. A diákotthonok és megfizethető albérletek hiánya egyre több városban válik problémává, miközben az egyetemek versenye a tehetségekért felerősíti a nyomást. Az Európai Parlament meghallgatása a fiatalok lakhatási kihívásairól és a UIPI átfogó európai tanulmánya a magánpiaci diáklakások trendjeiről ugyanarra a következtetésre jut: a jelenlegi kínálat nem tud lépést tartani a kereslettel, az árak elszálltak, a piaci szereplők pedig szabályozási, gazdasági és társadalmi akadályokkal küzdenek.
Miközben az árak és a kereslet történelmi csúcsokat értek el, a kínálati oldal egészen más képet mutatott 2025-ben. Kevesebb lakás készült el, mint az elmúlt években, de a megkezdett építkezések és az engedélyek száma látványosan megugrott. A budapesti új építésű lakások kínálata bővül, de az árak továbbra is rendkívül magasak. Az MNB 2025. novemberi lakáspiaci jelentése alapján készült összefoglaló cikksorozatunk harmadik része azt járja körbe, hogyan alkalmazkodik a fejlesztői és építőipari szektor a megváltozott környezethez.
A VII. kerületi Erzsébetváros Önkormányzata új pályázattal segíti a kerületi fogyatékossággal élő lakókat abban, hogy saját lakásukat akadálymentessé tegyék. A támogatást vissza nem térítendő formában, előfinanszírozásban folyósítják.
A Kúria Önkormányzati Tanácsa visszamenőleg semmissé nyilvánította Üllő Város Önkormányzatának változtatási tilalomról szóló rendeletét. A döntés lényege, hogy a helyi szabályozás nem használható arra, hogy egy már kiemelt beruházásként szabályozott állami projekt megvalósulását blokkolja, még akkor sem, ha az önkormányzat és a helyi közösség ezzel a beruházással érdemben nem ért egyet.
Az utóbbi hónapokban számos félreértés és téves hír keringett arról, hogy a MOHU MOL Hulladékgazdálkodási Zrt. helyszíni bírságokat szabna ki a társasházakra. A XVI. Közös Képviselők Napja és Társasházi EXPO-n azonban a leghitelesebb forrásból, Baricza Miklós, a MOHU ügyféltámogatás vezetője és Dúzs László, kategória menedzsere tisztázták, valójában mi változott - és mi maradt pontosan ugyanaz.
Friss adatok mutatják, hogy a bérleti díjak korlátozására bevezetett szabályozás nem érte el célját: rekordalacsony az új szerződések száma, miközben a lakbérek történelmi magasságokba emelkedtek.
Egy társasház közös villamos hálózatának felújítása rendszerint komoly költségekkel jár, amelyek viselése sokszor vitákat szül a tulajdonostársak között. Különösen éles lehet a helyzet akkor, ha egyes tulajdonosok - például a földszinti üzlethelyiségek - saját állításuk szerint már elvégezték a szükséges felújításokat magánköltségen. Felmentést jelenthet-e ez számukra a közös felújítás terhei alól? Jogszerű volt-e az általuk végzett munka, ha az a közös tulajdont is érintette? Olvasói kérdésre jogi szakértőnk válaszol.
Az Európai Unió lakhatási rendszere gyorsan változik: a politikai hangsúlyok átrendeződnek, a jogi keretek újraértelmeződnek, és a fenntarthatósági elvárások is átalakulnak. Milyen következményei vannak az Európai Bíróság minimálbéres ítéletének? Milyen ajánlásai vannak a Housing Advisory Board testületének a megfizethető lakhatási kínálat bővítésére? A UIPI 2025. decemberi jelentése arról számol be, milyen irányba fordulhat a következő évtized lakáspolitikája. 






































