Barion Pixel

Idén sem lesz társasházi tisztségviselői nyilvántartás: megint elhalasztották

2024. október 1.
dokumentumok.jpgA késő este megjelent Magyar Közlönyből kiderült, hogy - ahogyan azt sejteni lehetett - sokadszori nekifutásra sem sikerült október 1-jére az ingatlan-nyilvántartásról szóló új szabályozás berúgása, az újabb határidő 2025. január 15. Ezzel együtt a készülő ingatlan-nyilvántartási törvényben számos változtatás érkezik.

A rendeletek listája itt olvasható:

A Kormány 287/2024. (IX. 30.) Korm. rendelete az ingatlan-nyilvántartással összefüggő egyes kormányrendeletek módosításáról

A Kormányaz ingatlan-nyilvántartásról szóló 1997. évi CXLI. törvény 90. § (5) bekezdés d) pontjában kapott felhatalmazás alapján, a 2–23. § tekintetében az ingatlan-nyilvántartásról szóló 2021. évi C. törvény 91. § (1) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 15. cikk (1) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el: 

1. Az ingatlan-nyilvántartásról szóló 2021. évi C. törvény végrehajtásáról szóló 179/2023. (V. 15.) Korm. rendelet módosítása

1. § Az ingatlan-nyilvántartásról szóló 2021. évi C. törvény végrehajtásáról szóló 179/2023. (V. 15.) Korm. rendelet (a továbbiakban: Inyvhr.) 171. § (2) bekezdésében a „2024. október 1-jén” szövegrész helyébe a „2025. január 15-én” szöveg lép.

2. § Az Inyvhr. 2. § (1) bekezdése a következő 39. és 40. ponttal kiegészülve lép hatályba:

(Az ingatlan jogi jellegeként bejegyezhető adatok:)

„39. fenntartható vízgazdálkodási közösség területe; 40. rizstelep.”

3. § Az Inyvhr. 19. § (4) bekezdése a következő szöveggel lép hatályba:
„(4) E rendelet alkalmazásában álláshely: az épület gépjárműtároló helyiségében kialakított, gépjármű elhelyezésére szolgáló terület, amelynek egyik oldala az álláshelyekhez vezető közlekedési úthoz kapcsolódik, további három oldala a helyiség padlóján tartós fizikai jelöléssel vagy fallal körülhatárolt, és megfelel az országos településrendezési és építési követelményekről szóló 253/1997. (XII. 20.) Korm. rendelet 6. számú melléklete szerinti, az álláshely méreteire vonatkozó előírásoknak. A méretek a tartós fizikai jelölés tengelyétől számítandók.”

4. § (1) Az Inyvhr. 20. § 10. pont d) alpontja a következő szöveggel lép hatályba:

(Az ingatlan-nyilvántartásba az ingatlanhoz kapcsolódó következő jogok és azok jogosultjai jegyezhetők be: közérdekű használati jog:)
„d) gázipari sajátos építmények elhelyezését, illetve üzemeltetését biztosító vezetékjog és használati jog,”

(2) Az Inyvhr. 20. § 10. pont h) alpontja a következő szöveggel lép hatályba:

(Az ingatlan-nyilvántartásba az ingatlanhoz kapcsolódó következő jogok és azok jogosultjai jegyezhetők be: közérdekű használati jog:)
„h) a bányászatról szóló törvény szerinti szolgalom (a továbbiakban: bányászati célú szolgalom),”

(3) Az Inyvhr. 20. § 10. pontja a következő o) alponttal kiegészülve lép hatályba:

(Az ingatlan-nyilvántartásba az ingatlanhoz kapcsolódó következő jogok és azok jogosultjai jegyezhetők be: közérdekű használati jog:)
„o) öntözési szolgalom;”

(4) Az Inyvhr. 20. §-a a következő 25. és 26. ponttal kiegészülve lép hatályba:

(Az ingatlan-nyilvántartásba az ingatlanhoz kapcsolódó következő jogok és azok jogosultjai jegyezhetők be:)

„25. építményi jog;
26. jogszabályon alapuló ingyenes használati jog.”

5.  §( 1) Az Inyvhr. 21. § 7. pontja a következő szöveggel lép hatályba:

(Az ingatlan-nyilvántartásba az ingatlanhoz kapcsolódó következő tények jegyezhetők be:)

„7. bányászati célú szolgalom alapítására irányuló eljárás megindítása;”
(2) Az Inyvhr. 21. § 24. pontja a következő d) alponttal kiegészülve lép hatályba:

(Az ingatlan-nyilvántartásba az ingatlanhoz kapcsolódó következő tények jegyezhetők be: önkormányzati hatósági döntésen alapuló településrendezési kötelezettség körében)
„d) leállási kötelezettség;”

(3) Az Inyvhr. 21. §-a a következő 55–57. ponttal kiegészülve lép hatályba:

(Az ingatlan-nyilvántartásba az ingatlanhoz kapcsolódó következő tények jegyezhetők be:)

„55. tulajdonos hozzájárulásának hiánya miatti társasháztulajdonná való átalakítás iránti per megindítása;
56. az országos jelentőségű vasútvonallal érintett ingatlan tulajdonjogi viszonyainak rendezése iránti eljárás megindítása;
57. változtatási tilalom.”

6. § (1) Az Inyvhr. 25. § (1) bekezdés 6. pont d) alpontja a következő szöveggel lép hatályba:

(A tulajdoni lap III. része az ingatlanhoz kapcsolódó következő jogokat, valamint azok jogosultját tartalmazza: közérdekű használati jog:)
„d) gázipari sajátos építmények elhelyezését, illetve üzemeltetését biztosító vezetékjog és használati jog,”

(2) Az Inyvhr. 25. § (1) bekezdés 6. pont h) alpontja a következő szöveggel lép hatályba:

(A tulajdoni lap III. része az ingatlanhoz kapcsolódó következő jogokat, valamint azok jogosultját tartalmazza: közérdekű használati jog:)
„h) bányászati célú szolgalom,”

(3) Az Inyvhr. 25. § (1) bekezdés 6. pontja a következő o) alponttal kiegészülve lép hatályba:

(A tulajdoni lap III. része az ingatlanhoz kapcsolódó következő jogokat, valamint azok jogosultját tartalmazza: közérdekű használati jog:)
„o) öntözési szolgalom;”

(4) Az Inyvhr. 25. § (1) bekezdése a következő 21. és 22. ponttal kiegészülve lép hatályba:

(A tulajdoni lap III. része az ingatlanhoz kapcsolódó következő jogokat, valamint azok jogosultját tartalmazza:)

„21. építményi jog;

22. jogszabályon alapuló ingyenes használati jog.”
(5) Az Inyvhr. 25. § (2) bekezdés 7. pontja a következő szöveggel lép hatályba:

(A tulajdoni lap III. része tartalmazza az ingatlanhoz vagy a bejegyzett jogokhoz, valamint annak jogosultjaihoz kapcsolódó következő tényeket:)
„7. bányászati célú szolgalom alapítására irányuló eljárás megindítása;”

(6) Az Inyvhr. 25. § (2) bekezdése a következő 7a. ponttal kiegészülve lép hatályba:

(A tulajdoni lap III. része tartalmazza az ingatlanhoz vagy a bejegyzett jogokhoz, valamint annak jogosultjaihoz kapcsolódó következő tényeket:)
„7a. részarány-földtulajdon helyének meghatározására irányuló eljárás megindítása;”

(7) Az Inyvhr. 25. § (2) bekezdés 23. pontja a következő d) alponttal kiegészülve lép hatályba:

(A tulajdoni lap III. része tartalmazza az ingatlanhoz vagy a bejegyzett jogokhoz, valamint annak jogosultjaihoz kapcsolódó következő tényeket:
önkormányzati hatósági döntésen alapuló településrendezési kötelezettség körében)
„d) leállási kötelezettség;”

(8) Az Inyvhr. 25. § (2) bekezdése a következő 54–56. ponttal kiegészülve lép hatályba:

(A tulajdoni lap III. része tartalmazza az ingatlanhoz vagy a bejegyzett jogokhoz, valamint annak jogosultjaihoz kapcsolódó következő tényeket:)
„54. tulajdonos hozzájárulásának hiánya miatti társasháztulajdonná való átalakítás iránti per megindítása;
55. az országos jelentőségű vasútvonallal érintett ingatlan tulajdonjogi viszonyainak rendezése iránti eljárás megindítása;

56. változtatási tilalom.”

7. § Az Inyvhr. 24. alcíme a következő 43/A. §-sal kiegészülve lép hatályba:
„43/A. § (1) A bizalmi vagyonkezelési jogviszony alapján fennálló vagy létrejövő, kezelt vagyonba kerülő ingatlanra vonatkozó tulajdonjog-bejegyzés esetén, ha a bizalmi vagyonkezelési szerződés nem bizalmi vagyonkezelő vállalkozással mint vagyonkezelővel került megkötésre, a kérelemben erről nyilatkozni kell, valamint csatolni a bizalmi vagyonkezelőkről és tevékenységük szabályairól szóló törvényben meghatározott bejelentési bizonyítványt is.

(2) A bizalmi vagyonkezelési jogviszony alapján fennálló vagy létrejövő, kezelt vagyonba kerülő ingatlanra vonatkozó tulajdonjog-bejegyzés esetén, ha a bizalmi vagyonkezelési szerződés bizalmi vagyonkezelő vállalkozással mint vagyonkezelővel került megkötésre, a kérelemben erről nyilatkozni kell, és csatolni a bizalmi vagyonkezelő vállalkozás e minőségének igazolására szolgáló, a bizalmi vagyonkezelőkről és tevékenységük szabályairól szóló törvényben meghatározott hivatal által kiállított hatósági bizonyítványt.

(3) Az egyoldalú jogügylettel létesített bizalmi vagyonkezelői jogviszonyban a vagyonkezelőre az (1) és (2) bekezdésben foglaltakat kell alkalmazni.”

8. § Az Inyvhr. 44. §-a a következő (4) bekezdéssel kiegészülve lép hatályba:
„(4) A bejegyzett közfeladathoz rendelt vagyonkezelői jog hatálya azonos a szerződésen alapuló elidegenítési és terhelési tilalomra vonatkozó bejegyzés hatályával.”

9. § Az Inyvhr. 67. §-a a következő (4) bekezdéssel kiegészülve lép hatályba:
„(4) Ha a zálogjog átváltoztatása során a felek az önálló zálogjog tőkeösszegét és a jelzálogjog tőkeösszegét nem azonos pénznemben határozzák meg, az önálló zálogjognak a jelzálogjog ranghelyén, illetve a jelzálogjognak az önálló zálogjog ranghelyén történő bejegyzéséhez az eredeti zálogjogot követő ranghelyen bejegyzett zálogjogosultak hozzájárulása szükséges. Hozzájárulás hiányában az átváltoztatással létrejött zálogjog – bejegyzett elidegenítési és terhelési tilalom vagy terhelési tilalom esetén a tilalom jogosultjának hozzájárulásával – csak új ranghelyre jegyezhető be.”

10. § Az Inyvhr. 68. § (3) bekezdése a következő szöveggel lép hatályba:
„(3) A jelzálogjoggal biztosított követelés, valamint az önálló zálogjog érvényesítésére vonatkozó végrehajtási jog bejegyzése során a bejegyzésben fel kell tüntetni a következő szöveget: „a végrehajtási jog részben vagy egészben jelzálogjog, illetve önálló zálogjog érvényesítését szolgálja”, és utalni kell a bejegyzéssel érintett jelzálogjogra vagy önálló zálogjogra.”

11. § Az Inyvhr. 71. §-a a következő szöveggel lép hatályba:
„71. § (1) A lízingbeadáshoz kapcsolódó lízingbevevői jogot egész ingatlanra, egész tulajdoni illetőségre vagy ezek eszmei hányadára lehet bejegyezni.
(2) A bejegyzés hatálya azonos a szerződésen alapuló elidegenítési és terhelési tilalomra vonatkozó bejegyzés hatályával.”

12. § Az Inyvhr. a következő 40/A. és 40/B. alcímmel kiegészülve lép hatályba:

„40/A. Építményi jog

71/A. § (1) Építményi jogot egész ingatlanra, illetve annak természetben vagy területi mértékben meghatározott részére lehet bejegyezni.
(2) A bejegyzésben az építményi jog fennállásának határozott – legfeljebb ötven évig tartó – időtartamát fel kell tüntetni.

(3) Ha az építményi jogot alapító szerződésben kikötötték, hogy az építményi jogot a jogosult csak az ingatlan tulajdonosának hozzájárulásával idegenítheti el vagy terhelheti meg, e korlátozásra a bejegyzésben utalni kell.

40/B. Jogszabályon alapuló ingyenes használati jog

71/B. § Jogszabályon alapuló ingyenes használati jogot egész ingatlanra, illetve annak természetben vagy területi mértékben meghatározott részére lehet bejegyezni.”

13. § Az Inyvhr. 44. alcím címe a következő szöveggel lép hatályba:

„44. Kisajátítási, telekalakítási, országos közúttal érintett ingatlan tulajdonjogi viszonyainak rendezése iránti, az országos jelentőségű vasútvonallal érintett ingatlan tulajdonjogi viszonyainak rendezése iránti, bányászati célú szolgalom alapítására irányuló, valamint a részarány-földtulajdon helyének meghatározására irányuló eljárás megindítása” 

14. § Az Inyvhr. 75. § (3) bekezdése a következő szöveggel lép hatályba:
„(3) Az (1) és (2) bekezdésben foglaltakat kell alkalmazni a telekalakítási, az országos közúttal érintett ingatlan tulajdonjogi viszonyainak rendezése iránti, az országos jelentőségű vasútvonallal érintett ingatlan tulajdonjogi viszonyainak rendezése iránti, a bányászati célú szolgalom alapítására irányuló, valamint a részarány-földtulajdon helyének meghatározására irányuló eljárásra is.”

15. § Az Inyvhr. 77. §-a a következő (3) bekezdéssel kiegészülve lép hatályba:
„(3) Az Inytv. 68. § (1) bekezdésében meghatározott per megindításának tényét, a büntetőeljárás megindításának tényét, valamint az ingatlant érintő közigazgatási per megindításának tényét egész ingatlanra és egész tulajdoni illetőségre vagy ezek eszmei hányadára lehet bejegyezni.”

16. § Az Inyvhr. 106. §-a a következő szöveggel lép hatályba:
„106. § Ha a tulajdonos a magánokiratként létrejövő, az Inytv. 32. § (2) bekezdése szerinti bejegyzési engedélyt
a) nem a tulajdonjog-átruházási szerződésben adja meg a tulajdonjogot megszerző személy részére, vagy
b) nem a jelzálogjogot alapító szerződésben adja meg a jelzálogjog jogosultja részére,
akkor azt az ingatlan-nyilvántartás vezetését támogató informatikai rendszerben kitöltendő elektronikus űrlapon (a továbbiakban: ingatlan-nyilvántartási elektronikus űrlap) kell létrehozni, és azt a jogi képviseletet ellátó ügyvéd vagy kamarai jogtanácsos, illetve a 115. § (2) bekezdésében meghatározott személy előtt személyes jelenléttel, minősített vagy minősített tanúsítványon alapuló fokozott biztonságú elektronikus aláírás elhelyezésével kell hitelesíteni.”

17. § Az Inyvhr. 107. § (2) bekezdése a következő h) ponttal kiegészülve lép hatályba:

[Az (1) bekezdésben foglaltaktól eltérően]

„h) a jövőbeli épületre vonatkozó vevői jog”

[jogosultjainak hozzájárulását ingatlan-nyilvántartási elektronikus űrlapon kell létrehozni, és azt a jogi képviseletet ellátó közjegyző, ügyvéd vagy kamarai jogtanácsos, illetve a 115. § (2) bekezdésében meghatározott személy előtt személyes jelenléttel, minősített vagy minősített tanúsítványon alapuló fokozott biztonságú elektronikus aláírás elhelyezésével vagy azonosításra visszavezetett dokumentumhitelesítés szolgáltatással kell hitelesíteni.]

18. § Az Inyvhr. 136. § (3) bekezdése a következő 10. ponttal kiegészülve lép hatályba:

(Nincs helye a beadvány automatikus döntéshozatallal történő elbírálásának, ha a következő jogok, tények vagy adatok közül bármelyik be van jegyezve az érintett ingatlan tulajdoni lapján:)
„10. a földeken fennálló osztatlan közös tulajdon felszámolásáról és a földnek minősülő ingatlanok jogosultjai adatainak ingatlan-nyilvántartási rendezéséről szóló 2020. évi LXXI. törvény szerint folyamatban lévő megosztás.”

19. § Az Inyvhr. 138. § (1) bekezdés 9. pontja a következő szöveggel lép hatályba:

(A jogok, tények és adatok változásának bejegyzéséről rendelkező döntést közölni kell)

„9. bányatelek jogi jelleget érintő telekalakítás bejegyzése esetén a bányafelügyelettel,”

20. § Az Inyvhr. 154. §-a a következő (4a) bekezdéssel kiegészülve lép hatályba:
„(4a) Hivatalból törölni kell az ingatlan-nyilvántartásból az alzálogjogot annak a jelzálogjognak a törlésével egyidejűleg, amelyet az alzálogjog terhel.”

21. § Az Inyvhr. 169. §-a a következő szöveggel lép hatályba:
„169. § (1) Az állami ingatlan-nyilvántartási térképi adatbázis tartalmáról teljes vagy szemlemásolat állítható ki. (2) A térképmásolat az alábbiakat tartalmazza:
a) a kiállító hatóság megnevezését és címét,
b) a kiállítás dátumát,
c) az igénylés iktatószámát,
d) a digitális hitelesítést,
e) a település és a helyrajzi szám megnevezését, amelyre a hiteles térképkivágat vonatkozik,
f ) az „A térképmásolat megegyezik az ingatlan-nyilvántartási térképi adatbázis tartalmával” záradékszöveget, g) az állami ingatlan-nyilvántartási térképi adatbázisából származó térképkivágatot. 

(3) A térképkivágat

a) szemlemásolat esetén a jogerős térképi adatokat,
b) teljes másolat esetén a jogerős térképi adatokon túl az előzetes változásokat is tartalmazza.”

22. § Az Inyvhr.

  1. 20. § 7. pontja és 25. § (1) bekezdés 3. pontja a „jog” szövegrész helyett a „jog, túlélő házastárs haszonélvezeti

    joga és özvegyi jog” szöveggel,

  2. 24. § (3) bekezdése a „név és székhelyadatot” szövegrész helyett a „nevet, székhelyadatot, nyilvántartást

    vezető szervet és cégjegyzékszámot” szöveggel,

  3. 25. § (2) bekezdés 34. pontja az „aljelzálogjog” szövegrész helyett az „alzálogjog” szöveggel,

  4. 25. § (5) bekezdése a „név- és székhelyadatot” szövegrész helyett a „nevet, székhelyadatot, nyilvántartást

    vezető szervet és cégjegyzékszámot” szöveggel,

  5. 43. § (1) bekezdése a „vétel” szövegrész helyett az „adásvétel” szöveggel,

  6. 31. alcím címe a „jog és” szövegrész helyett a „jog, túlélő házastárs haszonélvezeti joga, özvegyi jog és”

    szöveggel,

  7. 50. § (1) bekezdése a „jogot egész” szövegrész helyett a „jogot – ideértve a túlélő házastárs haszonélvezeti

    jogát és az özvegyi jogot is – egész” szöveggel,

  8. 107. § (2) bekezdés f ) pontja a „jog és” szövegrész helyett a „jog,” szöveggel,

  9. 107. § (2) bekezdés g) pontja a „jog” szövegrész helyett a „jog és” szöveggel,

  10. 108. § (2) bekezdés d) pontja az „a jogváltozás” szövegrész helyett a „– tulajdonjog-változást eredményező jogügylettel kapcsolatban – a tulajdonjog-változás” szöveggel,

  11. 135. § (1)–(3) bekezdése a „hoz” szövegrész helyett a „hozhat” szöveggel,

  12. 136. § (5) bekezdése a „ha beadvány” szövegrész helyett a „ha a beadvány” szöveggel,

  13. 152. § (2) bekezdésében a „hirdetőtábláján, honlapján is” szövegrész helyett a „honlapján” szöveggel,

  14. 172. § (1) bekezdése a „2024. szeptember 15.” szövegrész helyett a „2025. június 30.” szöveggel,

  15. 172. § (3) bekezdése a „január 15.” szövegrész helyett a „november 1.” szöveggel lép hatályba.

 23. § Nem lép hatályba az Inyvhr.

a)  21. § 50. pontjában és 25. § (2) bekezdés 49. pontjában a „biztonsági övezet és” szövegrész,

b)  89. §-a,

c)  114. § (1) bekezdés b) pontja. 

2. Az állam működésének további egyszerűsítésével összefüggő egyes kormányrendeletek módosításáról szóló 561/2023. (XII. 14.) Korm. rendelet módosítása 

24. § Hatályát veszti az állam működésének további egyszerűsítésével összefüggő egyes kormányrendeletek módosításáról szóló 561/2023. (XII. 14.) Korm. rendelet 56. § (2) bekezdése.

25. § Nem lép hatályba az állam működésének további egyszerűsítésével összefüggő egyes kormányrendeletek módosításáról szóló 561/2023. (XII. 14.) Korm. rendelet 53. §-a.

3. Az ingatlan-nyilvántartásról szóló 2021. évi C. törvény végrehajtásáról szóló
179/2023. (V. 15.) Korm. rendelet és az állam működésének további egyszerűsítésével összefüggő egyes kormányrendeletek módosításáról szóló 561/2023. (XII. 14.) Korm. rendelet módosításáról szóló 12/2024. (I. 30.) Korm. rendelet módosítása

26. § Hatályát veszti az ingatlan-nyilvántartásról szóló 2021. évi C. törvény végrehajtásáról szóló 179/2023. (V. 15.) Korm. rendelet és az állam működésének további egyszerűsítésével összefüggő egyes kormányrendeletek módosításáról szóló 561/2023. (XII. 14.) Korm. rendelet módosításáról szóló 12/2024. (I. 30.) Korm. rendelet (a továbbiakban: R1.) 25. § (2) bekezdése.

27. § Nem lép hatályba az R1.

  1. a)  1–20. §-a,

  2. b)  22. és 23. §-a.

4. Záró rendelkezések

28. § (1) Ez a rendelet – a (2) bekezdésben foglalt kivétellel – 2024. október 1-jén lép hatályba. (2) A 2–23. § 2025. január 15-én lép hatályba.

További híreink


Ők lettek a THT 2025-ös szakmai díjazottjai! 2025. október 17.
dij2024_2.JPGA XVI. Közös Képviselők Napja és Társasházi Expo rendezvényen a hagyományokat követve Dén Mátyás András főszerkesztő adta át a THT szakmai díjait, több kategóriában a mintegy 700 résztvevő előtt.

Megemelt támogatási összeggel és rugalmasabb feltételekkel folytatódik az Otthonfelújítási Program 2025. október 15.
Módosult a lakossági energiahatékonysági beruházásokat támogató felhívás a KEHOP Plusz konstrukció. Több pénz, hosszabb futamidő, bővített támogatható tevékenységek, egyszerűbb ügyintézés.

Új időszámítás kezdődött a társasházi és ingatlanpiaci mesterséges intelligenciában 2025. október 14.
A THT mesterséges intelligencia asszisztense immár elérte a fejlesztés új szakaszát: a béta időszak hivatalosan is lezárult, és a szolgáltatás a továbbiakban kizárólag a MITOE (Magyarországi Ingatlantulajdonosok és Társasházak Országos Egyesülete) tagsága révén lesz elérhető.

Hatodszor is MagyarBrands díjas az eHÁZ! 2025. október 14.
2025-ben immár hatodik alkalommal nyerte el a rangos MagyarBrands díjat az eHÁZ digitális társasházkezelő rendszer. A márka 2019, 2020, 2021, 2022 és 2024 után idén is szerepel a legkiválóbb hazai innovatív márkák között, amelyet a független, szakértői zsűri ítélt oda.

https://www.tht.hu/thtelofizetes/
Inflációhoz kötött emelések, korlátozott szerződésmódosítás – Szigorúbb bérleti díj-szabályozás jön Ausztriában 2025. október 13.
Az osztrák kormány átfogó bérleti díj-szabályozást vezet be, hogy megfékezze az elszabaduló lakásárakat, különösen a nagyvárosokban. A Bérleti értékvédelemről szóló törvény célja az inflációhoz kötött éves díjkorrekció, a hosszabb minimális bérleti időszak, valamint a régi építésű lakások bérleti díjainak korlátozásának fenntartása. Az új szabályozás komoly vitákat gerjeszt az osztrák lakáspolitikai színtéren.

Tudásközpontot hozott létre a TSZVSZ – megalakult a Magyar Tűzvédelmi Akadémia 2025. október 10.
A Magyar Tűzvédelmi Szövetség (TSZVSZ) célja egy hatékonyabb, nyitottabb és korszerűbb tűzvédelmi rendszer kiépítése. Ennek első lépése a Magyar Tűzvédelmi Akadémia létrehozása, amely nemcsak képzési központként, hanem az ágazati szereplők közötti együttműködés új platformjaként is működik majd.

Bontandó ház, egyidejű tulajdonlás nem akadály – változnak a jogosultsági feltételek a FIX 3%-os hitelnél 2025. október 7.
A kormány a felhasználói tapasztalatok alapján több ponton is módosítja a FIX 3%-os lakáshitel program szabályait. A változtatások fő célja, hogy minimalizálják a technikai akadályokat és megkönnyítsék a hiteligénylési folyamatot a programban részt vevők számára. A módosítások többek között az építési engedélyek elfogadhatóságát, a telekvásárlás szabályait, az egyidejű tulajdonlás értelmezését, a folyósítás menetét és a jogosultsági feltételeket érintik.

ELCO - Társasházi fűtési rendszerek korszerűsítése (x) 2025. október 7.
A fűtési, hűtési és használati melegvíz előállítására szolgáló berendezések általában csak akkor kerülnek a figyelmünk középpontjába, amikor meghibásodnak, vagy elkerülhetetlenné válik a cseréjük. Pedig egy elavult rendszer cseréje nemcsak kényelmi szempontból fontos, hanem jelentős energiamegtakarítást - ezáltal költség megtakarítást - és környezetbarát működést is eredményezhet.

Társasházaknak is kötelező a fűtési és légkondícionáló rendszerek energetikai felülvizsgálata év végéig! (x) 2025. október 7.
2025.12.31-ig a társasházak és lakásszövetkezetek számára is kötelező a 70 kW feletti fűtési és hűtési rendszerek energetikai felülvizsgálata. A vizsgálat nem csupán jogszabályi előírás, hanem lehetőség a rezsiköltségek csökkentésére és az épületek fenntarthatóbb működtetésére.

ARIDATEC Kft. - Két évtized tapasztalat a lapostetők, erkélyek és teraszok szigetelésében (x) 2025. október 5.
Az ARIDATEC Kft. immár húsz éves tapasztalattal rendelkezik lapostetők, erkélyek és teraszok hő- és vízszigetelésében, burkolásában. A cég teljeskörű kivitelezést és felújítást végez, ügyfelei számára mindig a legmegfelelőbb műszaki megoldásokat alkalmazva.

Miért éri meg egységes társasházi töltési rendszerben gondolkodni? (x) 2025. október 3.
Az elektromos autó töltők telepítése a társasházakban komoly kihívást és plusz feladatot jelenthet a közös képviselőnek. Erre kínál megoldást az egységes töltési rendszer, amely hosszú távon biztosítja a töltési lehetőséget és minimális munkával jár a közös képviselő számára.

Hirtelen lecsapó viharok: kiemelten fontos az otthonunk védelme (x) 2025. október 2.
Az egyre változékonyabb, kiszámíthatatlanabb időjárás és a nagy erejű viharok - melyekre idén nyáron is bőven volt példa - komoly kárt tehetnek egyik legfőbb értékünkben, az otthonunkban. Éljünk akár saját lakásban, kertes házban vagy többlakásos társasházban, nagyon fontos, hogy a megfelelő biztosítási védelemmel lássuk el az ingatlant.

Közös képviselőt keres egy társasház Dunakeszin 2025. október 15.
Új hirdetés jelent meg a THT díjmentes Közös Képviselőt Keresek szolgáltatása keretében.

Gyorsított pályán az EU első lakásügyi akcióterve 2025. október 8.
Az Európai Bizottság az első Európai Megfizethető Lakhatási Terv bemutatását még az év vége előtt bejelentette, jelentősen felgyorsítva ezzel egy kulcsfontosságú szociális kezdeményezést. A terv egyik legfontosabb sarokköve az állami támogatásokra vonatkozó szabályok felülvizsgálata, amely jelentős változásokat hozhat a tagállamok számára a megfizethető lakhatás finanszírozásában.

Új jog a társasházak építésénél – védelem a vevőknek is 2025. október 6.
A kormány új jogintézményt vezetne be a társasházi építkezéseknél, amely már az építés alatt álló lakásoknál is biztosítana védelmet a vevőknek és a hitelezőknek. A törvényjavaslat több ponton módosítja a társasházi, ingatlan-nyilvántartási és közjegyzői szabályokat, valamint kapcsolódik a nemrég indított FIX 3%-os lakáshitelhez is.

Egészségesebb otthon, jobb közérzet - egyszerű megoldás modern ablakokkal ellátott lakás szellőzésére 2025. október 6.
A penész megjelenése sok háztartásban tapasztalható probléma, különösen ablakcsere és szigetelés után, de akár új építésű otthonokban is felütheti a fejét. Hogyan biztosítható a folyamatos minimális szellőzés és hogyan előzhető meg ezzel a penész kialakulása egyszerűen és megfizethetően?

„Az ár nem ellenség” – A szabad lakáspiacok szerepe a várostervezésben 2025. október 3.
Miért fontosak a szabad lakáspiacok? Ezt a kérdést járta körül Tuukka Saarimaa, az Aalto Egyetem városgazdaságtan professzora a UIPI 46. kongresszusának nyitóelőadásában, amely nem titkoltan a piaci mechanizmusok mellett érvelt.

A távolról leolvasható fűtési költségmegosztók és termosztatikus szelepek felszerelésére megjelent TKM/2025 pályázat gyakorlati tapasztalatai 2025. október 7.
Hogyan működik a gyakorlatban a pályázat? Milyen tapasztalatok gyűltek össze a kivitelezés során, és milyen kérdésekkel szembesülnek a társasházak a beruházás megvalósítása közben? Milyen előnyöket hozhat a korszerűsítés a lakóknak és a közös képviselőknek, és milyen irányba mutatnak a jövőbeni fejlesztések? Október 16-án a Közös Képviselők Napja és Társasházi EXPO-n Tófalvi György, a Techem Kft. ügyvezetője tart előadást a témában.

Közös költség elmaradás: a tulajdonos és a közös képviselő is felelős lehet 2025. október 2.
Mit tehet a társasház, ha egy vagy több lakó huzamosabb ideig nem fizeti a közös költséget? Milyen eszközei vannak a közös képviselőnek a tartozás behajtására, és mikor válhat ő maga is felelőssé? Hogyan dönthet a bíróság, ha vita keletkezik? Október 16-án a Közös Képviselők Napja és Társasházi EXPO-n Csizmadia Szabolcs igazságügyi könyvszakértő ad elő a témában.

Civil felajánlásokból is bővülhet a hátrányos helyzetű települések lakhatási programja 2025. október 1.
Megjelent egy kormányrendelet, amely új keretet ad a hátrányos helyzetű településeken megvalósuló lakhatási programoknak. A társadalmi egyeztetésre bocsátott rendelet szerint civil szervezetek ingyenesen felajánlott ingatlanjai is bekapcsolódhatnak a településeken induló integrációs lakhatási konstrukcióba. Kedvezményes bérleti lehetőségek, szociális támogatás.

(c) Társasházi Háztartás 2025 | Proptech Digital Investment Zrt. | Minden jog fenntartva
Általános Szerződési Feltételek | Adatvédelmi nyilatkozat | Süti beállítások