Indulásra megjelenet a napkollektoros pályázati kiírás2011. október 28. | 
		
|---|
| Október 25-től adhatók be a napkollektoros pályázatok, melyeket december 31-ig, vagy a közel 3 milliárd forin keret kimerüléséig fogadnak be. A pályázati tájékoztató, és a beadáshoz szükséges többi információ (ITT letölthető) csak az utolsó pillanatban jelent meg, de ez, pesszimista megjegyzések szerint csak annyit jelent, hogy nem két nap alatt fogy el a pénz - mint az augusztusi ZBR esetében - hanem akár egy hétig is kitart. Mindenesetre a kisebb beruházási költségek miatt sokkal többen juthatnak forráshoz, mint a komplett felújítást előtérbe helyező ZBR esetében. | 
| 
	 649 HUF 
		
		Felmosófej mop fehér XXL-es méret 250 g Bonus CottonMop_B422 
		![]() Érdekel →  | 
| 
				 Új Széchenyi Terv - Zöld Beruházási Rendszer TÁJÉKOZTATÓ A Pályázati Útmutató, Kézikönyv és az elektronikus adatlapok közzétételét megelőzően a pályázathoz szükséges benyújtandó dokumentumokról. Tisztelt Pályázó! Ahhoz, hogy pályázatának benyújtásában segítségére legyünk kérjük, figyelmesen olvassa el az alábbi információkat. Felhívjuk szíves figyelmét, hogy a pályázatot kizárólag elektronikus úton, ügyfélkapun keresztül nyújthatja be a kollektorrendszer-telepítés helyszínéül szolgáló ingatlan - tulajdoni lapon szereplő - valamelyik tulajdonosa, vagy a társasház közös képviselője. I. Ügyfélkapus regisztráció Az ügyfélkapu a személyazonosítást és a jogszerű nyilatkozat-tételt szolgálja, első lépésként itt kell regisztrálnia a pályázónak. Kizárólag az ügyfélkapus regisztrációval rendelkező személy töltheti ki a pályázati űrlapokat. A magyarországi okmányirodai hálózat bármelyikében, vagy más felhatalmazott intézményekben - ingyenesen - regisztrálhatják magukat az ügyfélkapun. A kezdeti személyes megjelenést követően a további ügyintézéshez nem szükséges személyesen megjelenni, a továbbiakban ez elektronikus módon történik. Ügyfélkapujukat a www.magyarország.hu közszolgálati portál számtalan ügyfélbarát szolgáltatásához felhasználhatják a jövőben. További információk: https://ugyfelkapu.magyarorszag.hu/ Figyelem! Ideiglenes ügyfélkapus regisztráció nem elegendő a személyes adatok viszontazonosításához, illetve a pályázati űrlapok hitelesítéséhez. Az interneten a személyes adatok megadásával indított ideiglenes regisztrációt - egyszeri - személyes megjelenéssel és az okmányaink bemutatásával kell véglegesíteniük. Okmányirodák országszerte megtalálhatók: https://ugyintezes.magyarorszag.hu/okmanyiroda/tajekoztato II. Magánszemélyek és társasházak esetében is a pályázati adatlapok kitöltése előtt rendelkezésre kell, hogy álljanak az alábbi dokumentumok, mivel az elektronikus adatlapokat ezek alapján kell kitölteni. • A beruházással érintett ingatlan 1 hónapnál nem régebbi tulajdoni lapja, társasházak esetében tulajdoni törzslap (nem hiteles elegendő); • Gépészeti kapcsolási rajz a gépésztervező aláírásával és jogosultságának feltüntetésével; • Bankszámla igazolás (a pályázó bankszámlájának azonosítására, lehet a szerződés vagy a banktól kért igazolás); • Pályázó nevére és a beruházás címére szóló, cégszerűen aláírt teljes körű tervezői és kivitelezői árajánlat; • Kivitelezői előszerződés (saját kivitelezés nem támogatható) Az árajánlatot adó, a kivitelezést végző vállalkozóval kötött előszerződés a pályázatban foglalt napkollektor-telepítési munkálatokra vonatkozóan, mely a támogatói döntést követően lép hatályba; • Társasházak esetében hitelesített közgyűlési jegyzőkönyvi kivonat, mely tartalmazza a lakók meghatalmazását a képviselő részére a pályázat benyújtásáról, a beruházás tartalmáról, költségeiről, a kivitelezőről és végrehajtásáról. A költségvetési adatlap kitöltésének alapjául szolgáló árajánlatnak minden esetben tartalmaznia kell: - a pályázó nevét; - a beruházás címét; - az árajánlat adó nevét, címét, cégszerű aláírását; - a telepíteni kívánt berendezések műszaki paramétereit valamint az elvárt műszaki paramétereknek való megfelelést igazoló szállítói megfelelőségi nyilatkozatot; - az árakat tételesen forintban megadva, bruttó összegek feltüntetésével. A közgyűlési jegyzőkönyv kivonatának kötelező tartalmi részei: - döntés a beruházás tartalmáról; - döntés a beruházás teljes költségről; - döntés az igényelt állami támogatás összegéről; - döntés a saját erő összegének vállalásáról; - döntés a munkák elvégzéséhez való hozzájárulásról; - a határozathozatal szavazataránya; - közgyűlés dátuma, - közös képviselő és hitelesítők aláírása.  | 
		
Továbbküldöm a cikket Nyomtatás
További híreink
THT Facebook
		
			THT hírek
pályázatok
energia
jog
pénzügyek
lakáspiac
Az én házam
podcast
Hírek
A szakértő válaszol
Társasházkezelő regiszter
Közös képviselőt keresek
Konferenciák
Szaklapok
Szakkönyvek
Szakmai díjak
Előfizetés
Webáruház
Érdekképviseletek
Regisztráció
Hírlevél ajánlása
Letöltések
Impresszum
Kapcsolat
		
	
		(c) Társasházi Háztartás 2025 | Proptech Digital Investment Zrt. | Minden jog fenntartva
Általános Szerződési Feltételek | Adatvédelmi nyilatkozat | Süti beállítások
Általános Szerződési Feltételek | Adatvédelmi nyilatkozat | Süti beállítások
			
			



A zártkerti ingatlanok tulajdonosai előtt most fontos változások nyílnak meg: friss kormányrendelet módosította az átminősítés és a nyilvántartás szabályait. Az eddigi útvesztő helyett letisztultabb eljárás jön, de ahhoz, hogy egy zártkerti terület hivatalosan is „kivetté" váljon, az önkormányzatnak előbb külön rendeletben kell engedélyeznie ezt a lehetőséget.			
Az Otthon Start programhoz kapcsolódó, most kihirdetett módosítások rugalmasabbá teszik a FIX 3%-os lakáshitel rendszerét és gyorsítják a program keretében megvalósuló lakásépítéseket. A hitel szabályainál lényeges újítás, hogy a kölcsön egy része már az építkezés korai szakaszában is folyósítható. A fejlesztések megvalósításához szükséges közigazgatási eljárások is könnyebbé válnak.			
Lakóingatlan eladása vagy bérbeadása előtt ellenőriztetni kell a villamos hálózatot, ha nincs olyan dokumentum, amely igazolja, hogy az ellenőrzés az elmúlt hat évben megtörtént. A MIOSZ felhívja a figyelmet arra, hogy a követelmény ügyvédi és ingatlanközvetítői oldalról is jelentős következményekkel jár. 			
Az adminisztráció ma már egyre inkább online rendszerekre épül a társasházak és társasházkezelők életében is. A társasházi szoftverek sok szempontból könnyítik a közös képviselők és a társasházkezelők dolgát, átláthatóbbá tehetik a gazdálkodást, gyorsabbá az ügyintézést. Ugyanakkor új típusú kockázatokat is hoztak: mi történik, ha a volt közös képviselő nem adja át az adatokat, vagy a szoftverszolgáltató ellehetetleníti az elérést? Milyen jogi kötelezettségek vonatkoznak ezekre az esetekre? Hogyan válasszon biztonságosan társasházi szoftvert a közösség?			
Egy új tervezet alapján kiemelt beruházássá nyilváníthatók azok az építési projektek, amelyek az Otthon Start program keretében kínált, FIX 3%-os lakáshitel feltételeit teljesítő lakások megvalósítását célozzák. A szabályozás célja, hogy gyorsítsa és egyszerűsítse az engedélyezési eljárásokat, valamint lehetővé tegye a fejlesztések megvalósítását a helyi településrendezési szabályoktól részben eltérő feltételek mellett. A másik, ezzel összefüggő kormányrendelet tervezete az Otthon Start programhoz kapcsolódó FIX 3%-os hitelprogram bővítését tartalmazza.			
A Budapest XVI. kerületi Önkormányzat hivatalos felhívásban figyelmezteti az ingatlanközvetítőket és a vásárlókat: a helyi építési szabályzat (KÉSZ) értelmében a kertvárosias lakóterületeken legfeljebb egy önálló rendeltetési egység - azaz egy egylakásos lakóépület - alakítható ki. Ez a rendelkezés azt is jelenti, hogy a meglévő épületek sem oszthatók fel több lakóegységre, és a lakásszám sem növelhető.			
A kormány a felhasználói tapasztalatok alapján több ponton is módosítja a FIX 3%-os lakáshitel program szabályait. A változtatások fő célja, hogy minimalizálják a technikai akadályokat és megkönnyítsék a hiteligénylési folyamatot a programban részt vevők számára. A módosítások többek között az építési engedélyek elfogadhatóságát, a telekvásárlás szabályait, az egyidejű tulajdonlás értelmezését, a folyósítás menetét és a jogosultsági feltételeket érintik.			
Megjelent egy kormányrendelet, amely új keretet ad a hátrányos helyzetű településeken megvalósuló lakhatási programoknak. A társadalmi egyeztetésre bocsátott rendelet szerint civil szervezetek ingyenesen felajánlott ingatlanjai is bekapcsolódhatnak a településeken induló integrációs lakhatási konstrukcióba. Kedvezményes bérleti lehetőségek, szociális támogatás.			
Mekkora szavazati arány szükséges a célbefizetés elfogadásához? Mi minősül a rendes gazdálkodást meghaladó kiadásnak?			
A végrendelet érvényessége és annak körülményei számos jogi kérdést vetnek fel, különösen akkor, ha manipuláció gyanúja merül fel. Előfordul, hogy egy ingatlan nem a családban marad, és az átírás körülményei joggal adnak okot kételyre. A bíróság feladata, hogy megállapítsa, valóban szabad akaratból történt-e az örökhagyó döntése, vagy külső befolyás hatására született meg. 			
A közös képviselőnk sem az éves elszámolási közgyűlésén, sem a tulajdonosok 10%-a által összehívott közgyűlésen nem jelent meg. A két közgyűlést a Számvizsgáló Bizottság elnöke tartotta meg, a közgyűlések jegyzőkönyv vezetője is ő volt. Az olvasói kérdésre jogi szakértőnk válaszol.			
Az Európai Parlament lakásválsággal foglalkozó különbizottsága először fogalmazott meg átfogó uniós szintű terveket a lakhatási nehézségek enyhítésére. A spanyol Borja Giménez Larraz, a HOUS bizottság előadója videóüzenetben szólt az UIPI 46. kongresszus résztvevőihez. Üzenete a finn modellt dicsérte, és közben az európai közös cselekvés szükségességét hangsúlyozta.			
Új szabályok lépnek életbe a közjegyzői díjszabásban, amelyek közvetlenül érintik mindazokat, akik kedvezményes, államilag támogatott lakáshiteleket vesznek igénybe. Az Igazságügyi Minisztérium rendelete a megemelkedett működési költségek miatt általánosan növeli a közjegyzői díjakat, ugyanakkor jelentős kedvezményt biztosít azok számára, akik otthonteremtési vagy felújítási programok keretében kölcsönt vesznek fel.			
Társasházunk két épületből áll egy közös helyrajzi számon. A két épületnek is van külön felvett helyrajzi száma. A társasház Alapító Okirata és SZMSZ-e épületenként rendelkezik közös képviselő megválasztásáról. Hogyan kezeli a Földhivatal az ezzel kapcsolatos regisztrációt? Olvasói kérdésre jogi szakértőnk válaszol.			
A Kormány legfrissebb rendelete (282/2025. VIII. 25.) több otthonteremtési támogatási formát igazít össze, kiemelten az idén bevezetett Otthon Start program FIX 3%-os lakáshitelét. A cél az, hogy a családok a Babaváró, a CSOK Plusz és a kistelepülési otthonteremtési támogatások mellett egyszerűbben és átláthatóbban férjenek hozzá a kedvezményes hitelhez. Az új szabályok 2025. szeptember 1-jétől lépnek hatályba, egyes részek október 1-jétől érvényesek.			
A kihirdetett 284/2025. (VIII. 25.) Korm. rendelet több építésügyi és településrendezési szabályt módosít. A változások közvetlenül érintik a társasházak építési, átalakítási és használatbavételi ügyeit is. A módosítások a folyamatban lévő eljárásokra is kiterjednek, így nemcsak az új beruházásokra, hanem a jelenleg zajló ügyekre is hatással lehetnek.			
2025 augusztusától a villamosenergia-szabályozás kifejezetten nevesíti a társasházi energiaközösségeket. A változtatások célja, hogy a közös napelemes beruházások elszámolása egyértelmű legyen, a hálózati csatlakozási eljárás pedig gyorsabban és átláthatóbban működjön.			
A társasházak mindennapi működésében az adatkezelés kiemelt jelentőséggel bír. A közös képviselet során keletkező adatok - legyen szó tulajdonosokról, lakókról vagy beszállítókról - érzékeny információnak minősülhetnek, és védelmük szigorú jogi keretek között történik.			





































