2022-ben mintegy 350 fogyasztói márka, 350 üzleti márka és 150 innovatív márka szerepelt sikerrel a kiválasztásban, és érdemelte ki a Kiváló Fogyasztói, a Kiváló Üzleti és a Kiváló Innovatív Márka címet a márkaépítésbe fektetett munka elismeréseként.
„Görög görögdinnyét nem kérek, kizárólag magyar görögdinnyét szeretnék venni - először csak szórakoztatónak, később már iránymutatónak éreztem ezt a zöldségesnél nemrégiben hallott mondatot. Jól érzékelhető, hogy évről évre rohamosan nő az igény a hazai termékek, szolgáltatások iránt. Bizonyítottan igaz ez azon vállalatok kínálatára, amelyek most MagyarBrands díjazottak lettek a kiváló fogyasztói márka, a kiváló üzleti márka és az innovatív márka kategóriákban. Természetesen ezúttal is számos, egymástól eltérő út vezetett el a MagyarBrands sikerhez. Egy tapasztalatot azonban - ha különböző megfogalmazásban is - visszatérően és igen gyakran osztottak meg velem a legsikeresebbek: folyamatosan csak akkor lehet kiugró teljesítményt elérni, ha a vállalat minden munkatársa tudatosítja magában és őszintén vallja, „márkaígéretünk megvalósítása az én állandó, kötelező feladatom is, a beosztásomtól függetlenül". - Serényi János, a MagyarBrands Program elnöke.
Mitől lesz innovatív egy magyar márka?
A MagyarBrands 2010 óta minden évben díjazza azokat a magyar márkákat, amelyek Magyarországon születettek, vagy a létrejöttükben-alapításukban magyarok vettek részt. A magyarok díjazzák, ha egy márka magyar, a MagyarBrands program szlogenje is erre utal: „A magyar márka érték." Hogy mégis mitől lesz kiváló egy márka, azt a MagyarBrands Program három alapkategóriájában más-más értékek döntik el, de néhány jellemzőt érdemes kiemelni.
Pénzügyi adatokat vizsgál a program első lépésben minden márkánál: azaz azt szűri meg, hogy a márka mögött álló cég vagy vállalat gazdaságilag megfelelően stabil-e. A Kiváló üzleti márkák esetében ez a pénzügyi megfelelés a MagyarBrands kiválasztás egyik fő szempontja: a 2022-ben díjazott üzleti márkák kiválóságát bizonyítja, hogy átlagos Bisnode-ratingjük 90 % felett volt.
A magyar márka reputációját, piaci megítélését térképezi fel a program a következő lépésben. A kiválasztásnak ezen pontján a márkákról azt kell megismernünk, hogy a maguk szegmensében mennyire ismert és elismert márkák. Ez a fogyasztói márkák esetében a leghangsúlyosabb kiválasztási pont, amelyet országosan reprezentatív, online piackutatás eredménye hoz. A MagyarBrands 2022 díjat elnyert fogyasztói márkák átlagos ismertsége magasabb volt, mint 75 százalék, átlagos kedveltségük pedig 85 százalék feletti. Ez jól mutatja a hazai fogyasztók elkötelezettségét a magyar márkák iránt.
Az eHÁZ már nem először nyeri el a Magyar Brands - Innovatív Márka elismerést
„Nagyon büszkék vagyunk arra, hogy tizenhárom éve egy harminc négyzetméteres bérleményből indulva ketten, mindenféle külső forrás, hitel és pályázat nélkül fel tudtuk építeni az eHÁZ ökoszisztémáját. 2019-ben már elnyertük egyszer a Magyar Brands Innovatív Márka elismerést, 2020 és 2021-ben Év Honlapja díjakat kaptunk, a Fintech Award - Az év Proptech Innovációja különdíj mellett pedig idén még a Forbes üzleti magazin TOP CLOUD 50 vállalatába válogattak be minket. Idén a Magyar Brands 2022 - Innovatív márka a második díjunk, amire még csak nem is jelöltük magunkat, derült égből ért minket a hír. A díj minden kollégánk munkájának elismerése, szeretném elsősorban nekik megköszönni a kitartó munkát, ügyfeleinknek pedig a töretlen bizalmat." - fogalmazott Dén Mátyás András, az eHÁZ projektvezetője. |