Pályázati felhívás társasházak, lakásszövetkezetek részére takarítógépek beszerzésének támogatására2021. november 8. |
|---|
A XIII. Kerületi Önkormányzat „Takarítógépek beszerzésének támogatása járdatakarítási feladatok ellátására" címen pályázatot ír ki, amelynek célja a társasházak, lakásszövetkezetek segítése takarítási kötelezettségük ellátásban. A társasházak az önkormányzati támogatással könnyebben és hatékonyabban tudják elvégezni a jogszabályi kötelezettségük szerinti járdatakarítási feladatot, ezáltal eredményesebben járulnak hozzá mindannyiunk közös érdekéhez, a kerület köztisztaságának javításához.
|
|
1 130 HUF
THShop.hu Egyedi feliratú biztonsági táblák
![]() Érdekel → |
|
A pályázatokat a társasházi lakóközösségektől, lakásszövetkezetektől várjuk. A társasházak szabadon - azaz gyártmány és típus kötöttsége nélkül - választhatják ki a gépeket, a pályázati kiírásban megadott műszaki követelményeknek megfelelően, figyelembe véve azt a célt, hogy a beszerezni tervezett eszközök alkalmasak legyenek a feladat elvégzésére, az ingatlannal határos közterületi járdák takarítására, tisztán tartására. A pályázat kiíráskor rendelkezésre álló keretösszege: 4.000.000 Ft. 1. A pályázaton részt vehetnek: a XIII. kerület közigazgatási területén lévő társasházak, lakásszövetkezetek, melyek a nagynyomású vizes takarítógépeket az ingatlannal határos járda takarítására kívánják használni. A pályázaton olyan társasházak, lakásszövetkezetek vehetnek részt, melyek fizetési elmaradással nem rendelkeznek Budapest Főváros XIII. Kerületi Önkormányzat és a pályázatot lebonyolító XIII. Kerületi Közszolgáltató Zrt., valamint a NAV felé, melyet 2 hétnél nem régebbi dokumentummal igazolni szükséges. 2. A pályázattal elnyerhető támogatás: - formája: előfinanszírozással nyújtott pénzbeli támogatás, egységesen bruttó 200.000,- Ft. 3. Pályázati bírálati szempontok: - a kiválasztott gép műszaki paraméterei megfelelnek-e a célnak és a kiírásban megfogalmazott műszaki paramétereknek, 4. A pályázatban beszerezni kívánt magasnyomású gép elvárt műszaki paraméterei: Max. nyomás - min. 185 bar Alaptartozékok: 5. A társasház kötelezettsége a pályázathoz kapcsolódóan: A pályázat nyerteseivel a döntést követően az Önkormányzat megállapodást köt. A társasház vagy lakásszövetkezet vállalja, hogy az önkormányzati támogatással beszerzett gépet szükség szerinti gyakorisággal használja, ennek révén folyamatosan megtisztítja az ingatlannal határos járdaszakaszokat. A munka elvégzéséről és eredményességéről a beszerzést követő 3 hónap elteltével beszámol, majd a beszámolót 2022. szeptember 30-ig megismétli. A pályázó kötelezettsége, hogy 2023-ban és 2024-ben is két alkalommal beszámoljon a beszerzett gép üzemeltetéséről az Önkormányzatnak. A beszámoló részét kell, hogy képezze a működésről készült fotódokumentáció, amely több időpontban bemutatja a járda takarítás előtti és utáni állapotát. 6. A pályázathoz kapcsolódó határidők: Pályázati kiírás közzététele: 2021. október 26. 7. A pályázat benyújtásának módja és helye: - személyesen a XIII. Kerületi Közszolgáltató Zrt. Központi Ügyfélszolgálatán (Lehel Csarnok, Galéria szint, Budapest, XIII. Váci út 9-15.), vagy 8. A pályázat benyújtásához szükséges dokumentumok első körben: - pályázati adatlap, További információ a kozszolgaltato@kozszolgaltato.bp13.hu e-mail-címen vagy a +36-1/270-0413-as telefonszámon kérhető. Adatkezelési tájékoztató Tájékoztatjuk, hogy a pályázatban megadott személyes adatokat a XIII. Kerületi Közszolgáltató Zrt. (cím: 1131 Budapest, Béke u. 65., tel.: +36-1-350-3728, +36-1-350-3729, fax: +36-1-340-9144; e-mail: kozszolgaltato@kozszolgaltato.bp13.hu) kezeli. Az adatkezelés célja a társasházi takarítógépek beszerzési támogatása pályázat lebonyolítása. Az adatkezelésről és az érintett jogok gyakorlásáról további részletes tájékoztatást honlapunkon és ügyfélszolgálatainkon kihelyezett tájékoztatónkban olvashat. |
Továbbküldöm a cikket Nyomtatás
További híreink
THT Facebook
Általános Szerződési Feltételek | Adatvédelmi nyilatkozat | Süti beállítások



A XIII. Kerületi Önkormányzat „Takarítógépek beszerzésének támogatása járdatakarítási feladatok ellátására" címen pályázatot ír ki, amelynek célja a társasházak, lakásszövetkezetek segítése takarítási kötelezettségük ellátásban. A társasházak az önkormányzati támogatással könnyebben és hatékonyabban tudják elvégezni a jogszabályi kötelezettségük szerinti járdatakarítási feladatot, ezáltal eredményesebben járulnak hozzá mindannyiunk közös érdekéhez, a kerület köztisztaságának javításához.

Lakóingatlan eladása vagy bérbeadása előtt ellenőriztetni kell a villamos hálózatot, ha nincs olyan dokumentum, amely igazolja, hogy az ellenőrzés az elmúlt hat évben megtörtént. A MIOSZ felhívja a figyelmet arra, hogy a követelmény ügyvédi és ingatlanközvetítői oldalról is jelentős következményekkel jár.
Európában egyre több társadalmi és területi csoport szorul ki a fenntartható lakhatásból: vidéki kisvárosok, városi peremterületek, fiatal bérlők és idős tulajdonosok mind más okból kerülnek nehéz helyzetbe. A UIPI 46. kongresszusának panelbeszélgetése azt a kérdést járta körül, lehet-e egyetlen európai lakáspolitikai válasz ezekre - és ha nem, hogyan kellene a támogatási rendszereknek alkalmazkodniuk.
Milyen feltételekkel érhető el a 3 százalékos otthon start konstrukció, és hogyan működik a gyakorlatban? Kik tudnak ténylegesen élni vele, és hol ütközhetnek korlátokba a családok és a fiatal lakásvásárlók? Milyen kockázatokkal kell számolni a hitelfelvétel során, és hogyan befolyásolhatja mindez a társasházi beruházásokat vagy az ingatlanpiaci döntéseket? Milyen előnyöket és megtakarítási lehetőségeket kínál a program, és milyen irányba mutathat a szabályozás a következő időszakban? A Magyarországi Ingatlantulajdonosok és Társasházak Országos Egyesülete szakmai napján Hiteles András otthonteremtési szakértő osztja meg tapasztalatait és gyakorlati tanácsait. 
A társasházi közös képviselők mindennapi munkáját alapjaiban nehezíti meg, hogy a magyar ingatlan-nyilvántartáshoz csak díjfizetés ellenében férhetnek hozzá, pedig a törvény szerint ez közhiteles és nyilvános adatbázis. Szilber Szilvia, a Magyarországi Ingatlantulajdonosok és Társasházak Országos Egyesületének (MITOE) elnökségi tagja petíciót indított annak érdekében, hogy a közös képviselőknek a képviselt házak ingatlanjainak tulajdoni lapjaihoz ingyenes, online betekintési lehetősége legyen.
Az egyre közeledő télies időjárással lassan már mindenhol beindult a fűtési szezon, melyet Európában még mindig - mind nominális, mind vásárlóerő-paritáson nézve - a legolcsóbb lakossági gázárakkal vártunk és várunk. Hasonló a helyzet a villamosenergia díjak terén is: Magyarországon - Luxemburg és Málta mellett - még mindig az egyik legolcsóbb az elektromos áram lakossági díja, melyet - politikától függetlenül - nagy mértékben köszönhetünk az elmúlt évek kormányzati rezsicsökkentési intézkedéseinek. De valójában kiket is támogat a lakossági rezsicsökkentés?
A magyarországi egyablakos tanácsadók (OSS) immár hatodik alkalommal találkoztak az Energiaklub szervezésében. A 15 résztvevő - köztük családi házak és társasházak korszerűsítésével, valamint pénzügyi, kutatási és kommunikációs támogatással foglalkozó szervezetek - a hazai energiahatékonysági felújítások legfontosabb aktuális kihívásait vitatták meg. 
Társadalmi egyeztetésre bocsátották azt a kormányrendelet-tervezetet, amely az új Otthontámogatás rendszerét vezeti be a közfeladatokat ellátó munkavállalók számára. A támogatás 2026-tól lesz elérhető, de a munkáltatóknak és fenntartóknak már 2025 végéig el kell indítaniuk a regisztrációt és az igénybejelentéseket. A program célja, hogy a közszolgálatban dolgozók számára a lakáshitel felvételéhez vagy törlesztéséhez segítséget nyújtson.
Az adminisztráció ma már egyre inkább online rendszerekre épül a társasházak és társasházkezelők életében is. A társasházi szoftverek sok szempontból könnyítik a közös képviselők és a társasházkezelők dolgát, átláthatóbbá tehetik a gazdálkodást, gyorsabbá az ügyintézést. Ugyanakkor új típusú kockázatokat is hoztak: mi történik, ha a volt közös képviselő nem adja át az adatokat, vagy a szoftverszolgáltató ellehetetleníti az elérést? Milyen jogi kötelezettségek vonatkoznak ezekre az esetekre? Hogyan válasszon biztonságosan társasházi szoftvert a közösség?
Egy új tervezet alapján kiemelt beruházássá nyilváníthatók azok az építési projektek, amelyek az Otthon Start program keretében kínált, FIX 3%-os lakáshitel feltételeit teljesítő lakások megvalósítását célozzák. A szabályozás célja, hogy gyorsítsa és egyszerűsítse az engedélyezési eljárásokat, valamint lehetővé tegye a fejlesztések megvalósítását a helyi településrendezési szabályoktól részben eltérő feltételek mellett. A másik, ezzel összefüggő kormányrendelet tervezete az Otthon Start programhoz kapcsolódó FIX 3%-os hitelprogram bővítését tartalmazza.
A helyi különbségek felismerése nélkül nincs jó uniós lakáspolitika - állítja Mari Vaattovaara városföldrajz-professzor a UIPI 46. kongresszusán. Előadásában azt hangsúlyozta: a „városi" és „vidéki" fogalmak újragondolására van szükség, különösen olyan országokban, mint Finnország, ahol a városok nagy része fizikai megjelenésében inkább vidéki jellegű.
2025. november 13-án újból lehetőség nyílik az eHÁZ szoftver valamennyi funkciójának megismerésére, valamint a résztvevők közvetlenül tehetnek fel kérdéseket a fejlesztőknek és ügyfélszolgálati szakembereknek.
A társasházak közösségi működésének egyik visszatérő kérdése, hogy jogszerűen kifüggeszthető-e a lakók névsora a lépcsőházban vagy a faliújságon. A közös ügyek intézéséhez, a kapcsolattartáshoz vagy akár a közgyűlések megszervezéséhez gyakran szükség lenne a tulajdonostársak nevének ismeretére, ugyanakkor az adatvédelmi szabályok, elsősorban a GDPR, szigorú korlátokat állítanak az ilyen adatkezelések elé.
A Társasházak és Számvizsgálók Országos Egyesülete (TSZOE) a jövőben Magyarországi Ingatlantulajdonosok és Társasházak Országos Egyesülete néven (röviden: MITOE) folytatja működését. A szervezet újrapozícionálása nemzetközi példák - többek között finn, német és angol modellek - alapján valósul meg, és immár nemcsak társasházakra, hanem valamennyi magyarországi ingatlantulajdonosra kiterjeszti szolgáltatásait.
A Budapest XVI. kerületi Önkormányzat hivatalos felhívásban figyelmezteti az ingatlanközvetítőket és a vásárlókat: a helyi építési szabályzat (KÉSZ) értelmében a kertvárosias lakóterületeken legfeljebb egy önálló rendeltetési egység - azaz egy egylakásos lakóépület - alakítható ki. Ez a rendelkezés azt is jelenti, hogy a meglévő épületek sem oszthatók fel több lakóegységre, és a lakásszám sem növelhető.
Módosult a lakossági energiahatékonysági beruházásokat támogató felhívás a KEHOP Plusz konstrukció. Több pénz, hosszabb futamidő, bővített támogatható tevékenységek, egyszerűbb ügyintézés.
A THT mesterséges intelligencia asszisztense immár elérte a fejlesztés új szakaszát: a béta időszak hivatalosan is lezárult, és a szolgáltatás a továbbiakban kizárólag a MITOE (Magyarországi Ingatlantulajdonosok és Társasházak Országos Egyesülete) tagsága révén lesz elérhető.
2025-ben immár hatodik alkalommal nyerte el a rangos MagyarBrands díjat az eHÁZ digitális társasházkezelő rendszer. A márka 2019, 2020, 2021, 2022 és 2024 után idén is szerepel a legkiválóbb hazai innovatív márkák között, amelyet a független, szakértői zsűri ítélt oda.
Az osztrák kormány átfogó bérleti díj-szabályozást vezet be, hogy megfékezze az elszabaduló lakásárakat, különösen a nagyvárosokban. A Bérleti értékvédelemről szóló törvény célja az inflációhoz kötött éves díjkorrekció, a hosszabb minimális bérleti időszak, valamint a régi építésű lakások bérleti díjainak korlátozásának fenntartása. Az új szabályozás komoly vitákat gerjeszt az osztrák lakáspolitikai színtéren.
A Magyar Tűzvédelmi Szövetség (TSZVSZ) célja egy hatékonyabb, nyitottabb és korszerűbb tűzvédelmi rendszer kiépítése. Ennek első lépése a Magyar Tűzvédelmi Akadémia létrehozása, amely nemcsak képzési központként, hanem az ágazati szereplők közötti együttműködés új platformjaként is működik majd. 





































