Pénzügyi Békéltető Testület segíthet a banki problémák rendezésében2011. július 12. |
---|
A Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete (PSZÁF) által működtetett, szakmailag független PBT 2011. július 1.-vel kezdte meg működését. Hatásköre a pénzügyi szolgáltatók és a fogyasztók közötti szerződések megkötésével és teljesítésével kapcsolatos jogviták rendezésére terjed ki (ezekben a PSZÁF nem intézkedhet). A PBT eljárásának feltétele, hogy a fogyasztó a pénzügyi szolgáltatónál előzőleg közvetlenül megkísérelje a vitás ügy rendezését. |
A fogyasztó írásban (postai úton vagy személyesen), illetve elektronikus formában nyújthatja be békéltetői eljárást kezdeményező kérelmét a PBT-hez. Írásban történő beadvány esetén a kérelem formanyomtatványa letölthető a PBT honlapjáról, melyet a testület levelezési címére kell eljuttatni. Elektronikus úton a kérelem a magyarorszag.hu honlap segítségével, az Ügyfélkapun adható be. A kérelemnek tartalmaznia kell a fogyasztó nevét, lakóhelyét/tartózkodási helyét; a jogvitával érintett pénzügyi szolgáltató nevét, székhelyét; a fogyasztó álláspontjának rövid leírását, az azt - okirat-másolat formájában - alátámasztó tényeket, bizonyítékokat; a fogyasztó nyilatkozatát a vitás ügy rendezésének megkísérléséről a pénzügyi szolgáltatónál, illetve az elutasított panasz dokumentumát. Ugyancsak csatolni kell a fogyasztó nyilatkozatát, hogy az ügyben közvetítői eljárást vagy polgári peres eljárást nem indított, illetve a PBT döntésére irányuló indítványát. A PBT segítségével a fogyasztók immár a határon átnyúló pénzügyi fogyasztói jogvitáikat is elintézhetik. A hazai pénzügyi békéltető intézmény ugyanis 2011. június 16-tól az Európai Gazdasági Térségben (EGT) működő alternatív vitarendezési hálózat, a FIN-Net tagja lett. |
Továbbküldöm a cikket Nyomtatás
További híreink
THT Facebook

Általános Szerződési Feltételek | Adatvédelmi nyilatkozat | Süti beállítások