TÁRSASHÁZAK TÖRVÉNYES ÉS ENERGIAHATÉKONY MŰKÖDTETÉSE 2020 - FEBRUÁR 3-ÁN INDUL A THT IDEI ROADSHOW-JA2020. január 31. |
|---|
|
Idén tizenegyedik alkalommal szervezi meg a Társasházi Háztartás és a Társasházak és Társasházkezelők Országos Egyesülete a Társasházak törvényes és energiahatékony működtetése című országos konferenciasorozatot. A rendezvényeken a pénzügyi, műszaki és jogi ismeretek mellett a résztvevők két ajándék szakkönyvvel gazdagodhatnak, melyek praktikus segítséget jelentenek a jogi problémák és a társasházak adózását érintő kérdések azonnali megoldásához. A rendezvényeket hagyományos módon dr. Bék Ágnes előadása és jogi tanácsadása zárja, de ezúttal dr. Izsák Orsolya (társasházi szakjogász, a Közös Képviselő Akadémia alapítója) is válaszol a helyszínen feltett kérdésekre. |
|
87 991 HUF
Prémium minőségű speciális - újrahasznosított - anyag-szerkezetű szennyfogó szőnyeg
![]() Érdekel → |
|
A konferenciákon személyesen részt vevők az OTP Business támogatásának köszönhetően díjmentesen vehetik át a „Társasházban él? Önnel is megtörténhet! (6.)" című jogi tanácsadó szakkönyv és a „Társasházak Adózása – Közös képviselők, számvizsgálók kézikönyve (3.)" kiadványokat. A részvétel DÍJMENTES, de előzetes jelentkezéshez, kötött. Jelentkezését az alábbi adatok megadásával várjuk a konferencia@tht.hu e-mail címen vagy a 06/20-440-1942-es telefonszámon: Név (aki részt vesz a rendezvényen) A konferenciák időpontja és helyszíne: Szekszárd február 03. hétfő – Placc Ifjúsági Közösségi tér, Nagyterem (Szekszárd, Piac tér) Pécs február 04. kedd – Apáczai Művelődési Ház (Pécs, Apáczai körtér 1./D) Új HELYSZÍN Kecskemét február 10. hétfő - Kecskeméti Kulturális és Konferencia Központ (Kecskemét, Deák Ferenc tér 1.) Szeged február 11. kedd – Petőfi-telepi Művelődési Ház (Szeged, Szántó Kovács János u. 28.) Székesfehérvár február 17. hétfő – VOKE Vörösmarty Művelődési Ház (Székesfehérvár, Mártírok útja 2. Bejárat: Lövölde út 46.) Veszprém február 18. kedd – Veszprém Megyei Kereskedelmi és Iparkamara (Veszprém, Radnóti tér 1., I. em.) Tatabánya február 24. hétfő – Tatabánya Polgármesteri Hivatala (Tatabánya, Fő tér 6., I. em. Tanácsterem) Szolnok február 25. kedd – Szolnok Polgármesteri Hivatala (Szolnok, Kossuth tér 9., I. emelet, Díszterem) Győr március 2. hétfő – Generációk Háza (Győr, Aradi vértanúk útja 23., I. em.) Sopron március 3. kedd – Sopron Polgármesteri Hivatala (Sopron, Fő tér 1., I. emelet, Díszterem) Szombathely március 4. szerda – Martineum Felnőttképző Akadémia (Szombathely, Karmelita u. 1.) Budapest március 12. csütörtök – Lurdy Ház – csak a THT szaklap előfizetőinek ill. TTOE-tagoknak díjmentes! (Budapest IX., Könyves Kálmán krt. 12-14., I. em. Konferenciaközpont). A budapesti konferenciára jelentkezni csak a www.tht.hu oldalon, a konferenciák menüponton keresztül, február 12-től lehet. A jelentkezőknek letölthető, QR-kódos belépőjegyet biztosítunk. Kaposvár március 16. hétfő – Somogy Flandria Inkubátorház (Kaposvár, Ond vezér u. 1.) Zalaegerszeg március 17. kedd – BGE Gazdálkodási Kar Zalaegerszeg, Infócentrum (Zalaegerszeg, Gasparich Márk út, 18/a) Miskolc március 23. hétfő – DVTK Stadion, Konferencia Terem (Miskolc, Andrássy Gyula út 61.) ÚJ HELYSZÍN Nyíregyháza március 24. kedd – VOKE Vasutas Művelődési Ház és Könyvtár (Nyíregyháza, Toldi utca 23., Nagyterem) Debrecen március 25. szerda – Vasutas Egyetértés Művelődési Központ (Debrecen, Faraktár utca 67., Bálterem) A rendezvények programja letölthető ITT A konferenciák 10 órakor kezdődnek. Teremnyitás: 9:00 óra. |
Továbbküldöm a cikket Nyomtatás
További híreink
THT Facebook
Általános Szerződési Feltételek | Adatvédelmi nyilatkozat | Süti beállítások




Megjelent a 392/2025. (XII. 10.) Kormányrendelet, amely fontos könnyítést vezet be az Otthon Start programban elérhető FIX 3%-os lakáshitelnél. A módosítás lényege, hogy 2026. január 1-jétől nemcsak belterületi, hanem külterületi lakóházak megvásárlására is igényelhető a támogatott hitel.
Több társasház által körbezárt udvarban mintegy ötven garázs áll évtizedek óta úgy, hogy tulajdonosaik nem járulnak hozzá sem a terület fenntartásához, sem a közös problémák megoldásához. A terület biztonsági kockázatai azonban sürgetik a közös fellépést: a lakók elektromos kapuval zárnák a területet, ám felmerül a kérdés, miként vonhatóak be ebbe a garázsok tulajdonosai. Az olvasói kérdésre jogi szakértőnk válaszol.
A Kúria Önkormányzati Tanácsa visszamenőleg semmissé nyilvánította Üllő Város Önkormányzatának változtatási tilalomról szóló rendeletét. A döntés lényege, hogy a helyi szabályozás nem használható arra, hogy egy már kiemelt beruházásként szabályozott állami projekt megvalósulását blokkolja, még akkor sem, ha az önkormányzat és a helyi közösség ezzel a beruházással érdemben nem ért egyet. 
Egy társasház közös villamos hálózatának felújítása rendszerint komoly költségekkel jár, amelyek viselése sokszor vitákat szül a tulajdonostársak között. Különösen éles lehet a helyzet akkor, ha egyes tulajdonosok - például a földszinti üzlethelyiségek - saját állításuk szerint már elvégezték a szükséges felújításokat magánköltségen. Felmentést jelenthet-e ez számukra a közös felújítás terhei alól? Jogszerű volt-e az általuk végzett munka, ha az a közös tulajdont is érintette? Olvasói kérdésre jogi szakértőnk válaszol.
Az Otthon Start program FIX 3%-os lakáshiteléhez kapcsolódóan a kormány újabb nagy lakóingatlan-fejlesztéseket minősített kiemelt beruházássá, és jelentősen átszabja az ezekre vonatkozó építési, parkolási és engedélyezési szabályokat. A 377/2025. (XII. 1.) Korm. rendelet már a folyamatban lévő hatósági eljárásokra is kiterjed, a helyi településrendezési tervektől és az OTÉK-tól eltérő beépítési paramétereket állapít meg.
Azokban az épületekben, ahol több lépcsőház tartozik egyetlen társasházba, gyakran évtizedes gyakorlatként alakult ki az önálló gazdálkodás és a külön-külön megbízott közös képviselet. A jogszabályi környezet változásával a tulajdonosközösségnek fontos áttekinteni, milyen lehetőségek állnak rendelkezésre a jogszerű hosszú távú működéshez, és milyen lépéseket igényel az egyes megoldások megvalósítása. Olvasói kérdésre jogi szakértőnk válaszol. 
A közös képviselő milyen döntéseket hozhat meg önállóan, és mikor köteles a tulajdonosok előzetes felhatalmazását kérni? Különösen kényes helyzetet teremt, ha per indul egy tulajdonossal szemben, vagy ha a képviselő ügyvédet bíz meg anélkül, hogy erről a közgyűlés tudna. Az alábbiakban összefoglaljuk, milyen jogi keretek határozzák meg a közös képviselő mozgásterét, és mikor tekinthető jogszerűtlennek az ilyen eljárás. Olvasói kérdésre jogi szakértőnk válaszol.
Megjelent a Magyar Közlönyben a 361/2025. (XI. 25.) Korm. rendelet az Otthontámogatásról. A rendszer 2026-tól évi legfeljebb nettó egymillió forint vissza nem térítendő támogatást adhat lakáshitel-törlesztésre vagy önerőre azoknak, akik meghatározott közfeladatot ellátó szervezeteknél dolgoznak. A támogatás alanyi jogon jár, de csak akkor, ha a munkáltató időben regisztrál, a dolgozó pedig a megfelelő határidőkig bejelenti igényét.
Budapest VII. kerületi Önkormányzatának Képviselő-testülete még szeptember végén módosította az Erzsébetvárosi Építési Szabályzatot, ami több ponton érinti a lakóépületekben végezhető tevékenységeket, köztük magánszálláshelyek és a rövid távú lakáskiadás szolgáltatás elhelyezésének feltételeit.
A társasházakban közös tulajdonban álló helyiségek - például volt házmesterlakás, tároló, vagy bármilyen közös terület - értékesítése érinti a tulajdonostársak közös vagyonát. Érdemes áttekinteni, mi szükséges egy ilyen döntéshez, kell-e az üzlethelyiségek tulajdonosainak hozzájárulása, és hogyan zajlik a folyamat. Olvasói kérdésre jogi szakértőnk válaszol.
A közös költség megfizetése minden társasházi működés alapja, mégis sok házban évről évre gondot okoznak a nem fizető tulajdonosok. A fizető lakók elvárnák, hogy tudják, kik helyett viselik a közös terheket, viszont a tartozók listájának közzététele adatvédelmi aggályokat vet fel. A jogszerű és átlátható megoldás kulcsa a célhoz kötött adatkezelésben és a belső, zárt kommunikációban rejlik. Olvasói kérdésre jogi szakértőnk válaszol.
A Kormány 349/2025. (XI. 12.) rendelete újabb pontokon módosítja a lakossági otthonteremtési támogatások szabályait. A változások a CSOK Plusz és a FIX 3%-os lakáshitel feltételrendszerét egyaránt érintik, és több gyakorlati könnyítést hoznak azok számára, akik első lakásukat vásárolnák vagy önkormányzati bérlakást szeretnének megvásárolni. A módosítások 2025. november 15-én lépnek hatályba.
A Budapesti Ügyvédi Kamara 2025. november 14-én ismét megszervezte pro bono napját, amelynek célja, hogy anyagi helyzettől függetlenül mindenki számára elérhető legyen a jogi segítség. A kezdeményezéshez idén is közel száz ügyvéd csatlakozott, akik a nap folyamán díjmentes tanácsadást nyújtottak a jelentkezőknek.
A rendes gazdálkodás körébe tartozó kiadások - például egy gyűjtőkémény korszerűsítése - esetén akár egy megismételt közgyűlésen, a jelenlévők egyszerű többségével is hozható döntés. De mit is jelent pontosan a rendes gazdálkodás köre, mikor számít egy beruházás ezen belülinek, és hogyan oszlanak meg a költségek a tulajdonosok között, ha a garázsok is közös tulajdonban vannak? Olvasói kérdésre jogi szakértőnk válaszol.
A zártkerti ingatlanok tulajdonosai előtt most fontos változások nyílnak meg: friss kormányrendelet módosította az átminősítés és a nyilvántartás szabályait. Az eddigi útvesztő helyett letisztultabb eljárás jön, de ahhoz, hogy egy zártkerti terület hivatalosan is „kivetté" váljon, az önkormányzatnak előbb külön rendeletben kell engedélyeznie ezt a lehetőséget.
Lakóingatlan eladása vagy bérbeadása előtt ellenőriztetni kell a villamos hálózatot, ha nincs olyan dokumentum, amely igazolja, hogy az ellenőrzés az elmúlt hat évben megtörtént. A MIOSZ felhívja a figyelmet arra, hogy a követelmény ügyvédi és ingatlanközvetítői oldalról is jelentős következményekkel jár. 





































