Elhunyt a közös képviselő - Mi legyen a társasház irataival a covidos közgyűlési tilalom végéig?2021. január 4. |
---|
![]() |
Olvasónk kérdésére dr. Bék Ágnes a Társasházak és Társasházkezelők Országos Egyesülete (TTOE) elnöke válaszolt: 1.) Mivel jelenleg 2021. február 8-ig nem lehet közgyűlést tartani, így új képviselő választására sincs lehetőség. Addig viszont össze kellene gyűjtenie minden olyan iratot, amely az adott társasházra vonatkozik.
Ahol működik Számvizsgáló Bizottság és a közös képviselő meghalt, vagy a COVID miatt kórházba került és nem tudja a feladatát ellátni, úgy az 502/2020. (XI.17.) Korm. rendelet 14. § (4) bekezdése alapján a feladatokat a Számvizsgáló Bizottság látja el. Ebben az esetben az őket megválasztó közgyűlési határozat alapján kell eljárni. Amennyiben az SZB megalakulásáról jegyzőkönyvet vettek fel és maguk közül megválasztották az elnököt, úgy ezeknek a dokumentumoknak a birtokában el kell menni a társasház bankszámláját vezető bankhoz és kérni kell, hogy a számla feletti rendelkezési jogot a bank írja át. Ezzel a pénzügyi teljesítések megoldhatók, az egyéb feladatokat pedig az SZB tagjainak egymás között kell felosztani. Ha a veszélyhelyzet elmúlt és a közös képviselő nem épült fel, illetve haláleset esetén az SZB-nek kell kiírnia a közgyűlést, amelynek napirendjére fel kell venni az új közös képviselő megválasztását, illetve a régi felmentését. Haláleset esetén az örökösöket fel kell hívni a náluk lévő iratok átadására. A Társasházi Háztartás szaklap Olvasói kérdések rovatában dr. Bék Ágnes, a Társasházak és Társasházkezelők Országos Egyesületének elnöke válaszol a lap előfizetőinek kérdéseire, melyek közül egy-egy választ hírlevelünk olvasóival is megosztunk. Az egyesület, a tagok számára díjmentes jogi tanácsadást biztosít, hogy megkönnyítse számukra a vitás ügyekben való eligazodást. |
Továbbküldöm a cikket Nyomtatás
További híreink
THT Facebook

Általános Szerződési Feltételek | Adatvédelmi nyilatkozat | Süti beállítások