DEBRECENBEN EZ A PROGRAM ÉS EZ A SZAKKÖNYV VÁRJA ÖNT A TÁRSASHÁZAK TÖRVÉNYES ÉS ENERGIAHATÉKONY MŰKÖDTETÉSE 2017 KONFERENCIÁN2017. március 5. |
|---|
| Milyen pályázati forrásokhoz juthatnak hozzá a társasházak, lakásszövetkezetek a következő hónapokban, milyen hatása lesz a közös képviselők munkájára és a társasházak életére a Kúria, 2017 januárjában lezárt vizsgálata, mely a társasházi perekben hozott ellentmondó ítéleteket elemezte? Milyen új jogszabályi változások érintik idén a társasházak működését? Ezekről a kérdésekről, illetve a az energiahatékony épületfelújításokhoz igénybevehető támogatásokról és műszaki újdonságokról szól a Társasházi Háztartás és a Társasházak és Társasházkezelők Országos Egyesületének idei konferenciasorozata. |
|
12 790 HUF
THS 30-50w Reflektor mozgásérzékelő alkonykapcsolóval
![]() Érdekel → |
|
A rendezvényen - e lap alján jelzett módon jelentkezett - résztvevők ajándékként vehetik át a „TÁRSASHÁZAK GAZDÁLKODÁSA - A KÖZÖS KÉPVISELŐK ÉS SZÁMVIZSGÁLÓK KÉZIKÖNYVE 2017" című pénzügyi tanácsadó kiadványt is,mely egyedülálló módon, nem csak a könyvelők és közös képviselők, hanem a számvizsgálók számára is érthetően veszi sorra, hogy mit, mire, miért és mikor költ a társasház, ezekről hogyan születnek a döntések és miként történik az ellenőrzés. Időpont: 2017. március 01., 10 óra (teremnyitás 9.00 óra) 10.00 Megnyitó - Meichl Mátyás, főszerkesztő - THT 10.15 Energiahatékony épületfelújítások Debrecenben 10.35 Wattok, centik, határidők 10.55 Hogy ne a víz legyen az úr! 11.15 Fűtéskorszerűsítés és okos mérés 11.35 Szünet, konzultáció 12.25 Futótűzként terjed az eHáz program. Mit kedvelnek benne legjobban a felhasználók? 12.45 Előzzük meg a baleseteket - biztonságosan és időt állóan! 13.05 Szellőzőrendszerek korszerűsítése és kötelező szellőzőtisztítás költséghatékonyan 13.25 Társasházak fűtéskorszerűsítése gyűjtőkémény átalakítással 13.45 Szünet, konzultáció 14.15 Napelem, gépészet, szigetelés, ablakcsere - Mire és hogyan pályázhatnak a lakóközösségek 2017-ben 14.35 A Kúria befejezte a társasházi perek ellentmondó ítéleteinek vizsgálatát 15.35 Személyre szabott jogi tanácsadás - Kérdezzen személyesen dr. Bék Ágnestől! A szervezők a programváltoztatás jogát fenntartják! A konferencia végén - a főtámogató OTP Business üzletága jóvoltából - DÍJMENTESEN átadásra kerül, a 2017. februárjában megjelent - kereskedelmi forgalomban 6.500 forint áron kapható - „Társasházak Gazdálkodása - A közös képviselők és számvizsgálók kézikönyve" című pénzügyi tanácsadó szakkönyv, az előzetesen bejelentkezett és a helyszínen regisztrációs lapot kitöltő résztvevők számára. Annak érdekében, hogy a rendezvényre megfelelő mennyiségű kiadványt vihessünk, s mindenkinek átadhassuk, kérjük jelezze előre részvételi szándékát a 06-20-440-1942-es telefonszámon (munkanapokon 9-17 óra között), vagy a konferencia@tht.hu e-mail címen. |
Továbbküldöm a cikket Nyomtatás
További híreink
THT Facebook
Általános Szerződési Feltételek | Adatvédelmi nyilatkozat | Süti beállítások




A Kúria Önkormányzati Tanácsa visszamenőleg semmissé nyilvánította Üllő Város Önkormányzatának változtatási tilalomról szóló rendeletét. A döntés lényege, hogy a helyi szabályozás nem használható arra, hogy egy már kiemelt beruházásként szabályozott állami projekt megvalósulását blokkolja, még akkor sem, ha az önkormányzat és a helyi közösség ezzel a beruházással érdemben nem ért egyet.
Egy társasház közös villamos hálózatának felújítása rendszerint komoly költségekkel jár, amelyek viselése sokszor vitákat szül a tulajdonostársak között. Különösen éles lehet a helyzet akkor, ha egyes tulajdonosok - például a földszinti üzlethelyiségek - saját állításuk szerint már elvégezték a szükséges felújításokat magánköltségen. Felmentést jelenthet-e ez számukra a közös felújítás terhei alól? Jogszerű volt-e az általuk végzett munka, ha az a közös tulajdont is érintette? Olvasói kérdésre jogi szakértőnk válaszol.
Az Otthon Start program FIX 3%-os lakáshiteléhez kapcsolódóan a kormány újabb nagy lakóingatlan-fejlesztéseket minősített kiemelt beruházássá, és jelentősen átszabja az ezekre vonatkozó építési, parkolási és engedélyezési szabályokat. A 377/2025. (XII. 1.) Korm. rendelet már a folyamatban lévő hatósági eljárásokra is kiterjed, a helyi településrendezési tervektől és az OTÉK-tól eltérő beépítési paramétereket állapít meg. 
Azokban az épületekben, ahol több lépcsőház tartozik egyetlen társasházba, gyakran évtizedes gyakorlatként alakult ki az önálló gazdálkodás és a külön-külön megbízott közös képviselet. A jogszabályi környezet változásával a tulajdonosközösségnek fontos áttekinteni, milyen lehetőségek állnak rendelkezésre a jogszerű hosszú távú működéshez, és milyen lépéseket igényel az egyes megoldások megvalósítása. Olvasói kérdésre jogi szakértőnk válaszol.
A közös képviselő milyen döntéseket hozhat meg önállóan, és mikor köteles a tulajdonosok előzetes felhatalmazását kérni? Különösen kényes helyzetet teremt, ha per indul egy tulajdonossal szemben, vagy ha a képviselő ügyvédet bíz meg anélkül, hogy erről a közgyűlés tudna. Az alábbiakban összefoglaljuk, milyen jogi keretek határozzák meg a közös képviselő mozgásterét, és mikor tekinthető jogszerűtlennek az ilyen eljárás. Olvasói kérdésre jogi szakértőnk válaszol.
Megjelent a Magyar Közlönyben a 361/2025. (XI. 25.) Korm. rendelet az Otthontámogatásról. A rendszer 2026-tól évi legfeljebb nettó egymillió forint vissza nem térítendő támogatást adhat lakáshitel-törlesztésre vagy önerőre azoknak, akik meghatározott közfeladatot ellátó szervezeteknél dolgoznak. A támogatás alanyi jogon jár, de csak akkor, ha a munkáltató időben regisztrál, a dolgozó pedig a megfelelő határidőkig bejelenti igényét. 
Budapest VII. kerületi Önkormányzatának Képviselő-testülete még szeptember végén módosította az Erzsébetvárosi Építési Szabályzatot, ami több ponton érinti a lakóépületekben végezhető tevékenységeket, köztük magánszálláshelyek és a rövid távú lakáskiadás szolgáltatás elhelyezésének feltételeit.
A társasházakban közös tulajdonban álló helyiségek - például volt házmesterlakás, tároló, vagy bármilyen közös terület - értékesítése érinti a tulajdonostársak közös vagyonát. Érdemes áttekinteni, mi szükséges egy ilyen döntéshez, kell-e az üzlethelyiségek tulajdonosainak hozzájárulása, és hogyan zajlik a folyamat. Olvasói kérdésre jogi szakértőnk válaszol.
A közös költség megfizetése minden társasházi működés alapja, mégis sok házban évről évre gondot okoznak a nem fizető tulajdonosok. A fizető lakók elvárnák, hogy tudják, kik helyett viselik a közös terheket, viszont a tartozók listájának közzététele adatvédelmi aggályokat vet fel. A jogszerű és átlátható megoldás kulcsa a célhoz kötött adatkezelésben és a belső, zárt kommunikációban rejlik. Olvasói kérdésre jogi szakértőnk válaszol.
A Kormány 349/2025. (XI. 12.) rendelete újabb pontokon módosítja a lakossági otthonteremtési támogatások szabályait. A változások a CSOK Plusz és a FIX 3%-os lakáshitel feltételrendszerét egyaránt érintik, és több gyakorlati könnyítést hoznak azok számára, akik első lakásukat vásárolnák vagy önkormányzati bérlakást szeretnének megvásárolni. A módosítások 2025. november 15-én lépnek hatályba.
A Budapesti Ügyvédi Kamara 2025. november 14-én ismét megszervezte pro bono napját, amelynek célja, hogy anyagi helyzettől függetlenül mindenki számára elérhető legyen a jogi segítség. A kezdeményezéshez idén is közel száz ügyvéd csatlakozott, akik a nap folyamán díjmentes tanácsadást nyújtottak a jelentkezőknek.
A rendes gazdálkodás körébe tartozó kiadások - például egy gyűjtőkémény korszerűsítése - esetén akár egy megismételt közgyűlésen, a jelenlévők egyszerű többségével is hozható döntés. De mit is jelent pontosan a rendes gazdálkodás köre, mikor számít egy beruházás ezen belülinek, és hogyan oszlanak meg a költségek a tulajdonosok között, ha a garázsok is közös tulajdonban vannak? Olvasói kérdésre jogi szakértőnk válaszol.
A zártkerti ingatlanok tulajdonosai előtt most fontos változások nyílnak meg: friss kormányrendelet módosította az átminősítés és a nyilvántartás szabályait. Az eddigi útvesztő helyett letisztultabb eljárás jön, de ahhoz, hogy egy zártkerti terület hivatalosan is „kivetté" váljon, az önkormányzatnak előbb külön rendeletben kell engedélyeznie ezt a lehetőséget.
Lakóingatlan eladása vagy bérbeadása előtt ellenőriztetni kell a villamos hálózatot, ha nincs olyan dokumentum, amely igazolja, hogy az ellenőrzés az elmúlt hat évben megtörtént. A MIOSZ felhívja a figyelmet arra, hogy a követelmény ügyvédi és ingatlanközvetítői oldalról is jelentős következményekkel jár.
Az adminisztráció ma már egyre inkább online rendszerekre épül a társasházak és társasházkezelők életében is. A társasházi szoftverek sok szempontból könnyítik a közös képviselők és a társasházkezelők dolgát, átláthatóbbá tehetik a gazdálkodást, gyorsabbá az ügyintézést. Ugyanakkor új típusú kockázatokat is hoztak: mi történik, ha a volt közös képviselő nem adja át az adatokat, vagy a szoftverszolgáltató ellehetetleníti az elérést? Milyen jogi kötelezettségek vonatkoznak ezekre az esetekre? Hogyan válasszon biztonságosan társasházi szoftvert a közösség?
Egy új tervezet alapján kiemelt beruházássá nyilváníthatók azok az építési projektek, amelyek az Otthon Start program keretében kínált, FIX 3%-os lakáshitel feltételeit teljesítő lakások megvalósítását célozzák. A szabályozás célja, hogy gyorsítsa és egyszerűsítse az engedélyezési eljárásokat, valamint lehetővé tegye a fejlesztések megvalósítását a helyi településrendezési szabályoktól részben eltérő feltételek mellett. A másik, ezzel összefüggő kormányrendelet tervezete az Otthon Start programhoz kapcsolódó FIX 3%-os hitelprogram bővítését tartalmazza. 





































