Érkeznek az APEH késedelmi pótlékok2010. augusztus 3. |
|---|
| A Társasházi Háztartás szaklap, az öt éve végzett ingyenes jogi tanácsadás mellett a jövőben ingyenes pénzügyi-számviteli tanácsadással is segíti a közös képviselők munkáját. A THT új rovatában Dr. Tőke Lászlóné, a Benedek és Társai Kft. adótanácsadója válaszol az olvasók kérdéseire, melyek közül néhányat hírlevelünkben is közzéteszünk. |
|
11 860 HUF
THS927 Minőségi postaláda - Újságtartóval
![]() Érdekel → |
|
Kérdés Válasz Nyomtatott folyószámla-kivonatot csak azok kapnak, akik nem elektronikus úton nyújtották be bevallásukat. Változást jelent a korábbiakhoz képest, hogy ebben az évben a bankszámla nyitására nem kötelezett adózók értesítői mellé nem csatolnak postai készpénz-átutalási megbízást (csekket). Ezek az adózók is fizethetnek ugyanis banki átutalással lakossági folyószámlájukról, vagy bankkártyával a kijelölt ügyfélszolgálatokon. Amennyiben mégis csekken kívánnának fizetési kötelezettségüknek eleget tenni, úgy annak igénylését természetesen továbbra is jelezhetik az ügyfélszolgálati irodákban, vagy telefonon az APEH Általános Tájékoztató Contact Centere (hétfőtől csütörtökig 8.30-16 óráig, pénteken 8.30-13.30 óráig) kék 40/42-42-42 számán, amely mobilhálózatból is hívható. Amennyiben az értesítőn szereplő adatokkal kapcsolatban észrevételt kíván valaki tenni, azt személyesen, a folyószámlát vezető illetékes igazgatóság ügyfélszolgálatán, ügyfél-azonosító birtokában telefonos egyedi ügyintézéssel, az APEH Ügyintéző Contact Center fenti számának hívásával, vagy írásos észrevétel benyújtásával lehet megtenni. Utóbbi esetben a „Folyószámla-kivonatra észrevétel" elnevezésű nyomtatványt javasolják használni, amely megtalálható az adóhatóság honlapján. A bevallott kötelezettségek, és a teljesített befizetések, illetve kiutalások egyenlegét mutató adatsort az adózók összevethetik a saját nyilvántartásaikkal, azaz az adózó saját nyilvántartását az adóhivatal nyilvántartásával. Ha a két adatsor eltérést mutat, akkor célszerű folyószámla-egyeztetést kezdeményezni a területileg illetékes adóhivatalnál - lehetőleg írásban. Ennek egyszerűsítésére a hatóság egy egyszerű formanyomtatványt alakított ki, amit az igazgatóság honlapjáról lehet letölteni. A nyomtatvány visszaküldésekor a vitatott könyvelési tétel rendezéséhez az észrevétel mellékleteként az alapbizonylatot is célszerű beküldeni az illetékes folyószámla-kezelési osztálynak. Ha a folyószámla-egyeztetést követően a kivonat tartozást mutat, akkor azt célszerű minél hamarabb befizetni, hogy a későbbiekben minél kevesebb késedelmi pótlékot kelljen fizetni. Nem olcsó tartozni az államnak, hiszen abban az esetben, ha az adózó nem fizette meg adóját a határidőig, a késedelem minden napjára késedelmi pótlékot számít fel a hivatal, amelynek napi mértéke a jegybanki alapkamat kétszeresének 365-öd része. Az APEH felhívja a figyelmet arra is, hogy ha valamely adónemen fennálló tartozást egy másik adónemen jelentkező túlfizetés átvezetésével kívánja az adózó rendezni, úgy azt csak és kizárólag az átvezetési kérelem nevű 1017 számú nyomtatvány benyújtásával lehet kérni. Kérdezzen Ön is Dr. Tőke Lászlónétól tht@tht.hu Saját véleményem: tht@tht.hu |
Továbbküldöm a cikket Nyomtatás
További híreink
THT Facebook
Általános Szerződési Feltételek | Adatvédelmi nyilatkozat | Süti beállítások

Egy országos kamarai nyilvántartás létrehozásáról született döntés. A módosítás értelmében a jövőben csak olyan szakember végezhet villamos biztonsági ellenőrzést, akit a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara nyilvántartásba vett.
Az év végi hajrá után december közepétől a családé és a szeretteinké a főszerep. A következő napokra, hetekre mindenki számára az öröm és boldogság kell, hogy előtérbe helyeződjön, elfelejtve az év közbeni pörgést, rohanást, bajokat, minőségi időt szentelve egymásnak. Ezúton kívánunk meghitt karácsonyi ünnepeket és boldog új évet valamennyi olvasónk számára!
Újbuda önkormányzata jogi lépések előkészítését kezdte meg a kerületben zajló nemzetgazdasági szempontból kiemelt beruházások miatt. A városrészben 19 ilyen projekt több mint tízezer új lakás építését hozza magával, ami akár húsz-harmincezer új lakost is jelenthet, miközben a szükséges infrastruktúra nem fejlődik a növekedés ütemében. 
Egy elmaradt közös költség néha nemcsak a társasház pénzügyeit, hanem a közös képviselő szakmai felelősségét is próbára teszi. A XVI. Közös Képviselők Napja és Társasházi EXPO-n Csizmadia Szabolcs könyvvizsgáló egy friss, jogerős ítélettel zárult esetet ismertetett, amely jól példázza, hogyan csúszhat el egy ügy, ha a közös képviselő nem elég körültekintő, és a korábbi mulasztásokra nem figyel oda. Az esetben a pereskedés végül többe került, mint maga a vitatott összeg.
Három hasznos beszélgetés költségcsökkentő, praktikus megoldásokról az Ingatlan 2024 - Ingatlankezelők, -beruházók, -közvetítők, és -felújítók napja előadásaiból. Előadók: Marosi Balázs, épületgépész mérnök, ügyvezető - HERZ Armatúra Hungária Kft, Dráviczki Péter, ipari kereskedelmi vezető - Ariston Hungária Kft, valamint Kádár Katalin, kelet-európai régióvezető - MACDermid Alpha Hungary Kft. Fernox üzletág.
Megjelent a 392/2025. (XII. 10.) Kormányrendelet, amely fontos könnyítést vezet be az Otthon Start programban elérhető FIX 3%-os lakáshitelnél. A módosítás lényege, hogy 2026. január 1-jétől nemcsak belterületi, hanem külterületi lakóházak megvásárlására is igényelhető a támogatott hitel. 
A kormány új, 100 milliárd forintos keretösszegű lakossági energiatároló programot indít - jelentette be Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter a szerdai Kormányinfón. A támogatás célja, hogy a napelemmel rendelkező háztartások tartósan önellátóvá váljanak, és stabilabban biztosítsák saját villamosenergia-ellátásukat.
Több társasház által körbezárt udvarban mintegy ötven garázs áll évtizedek óta úgy, hogy tulajdonosaik nem járulnak hozzá sem a terület fenntartásához, sem a közös problémák megoldásához. A terület biztonsági kockázatai azonban sürgetik a közös fellépést: a lakók elektromos kapuval zárnák a területet, ám felmerül a kérdés, miként vonhatóak be ebbe a garázsok tulajdonosai. Az olvasói kérdésre jogi szakértőnk válaszol.
A fiatal európaiak önállósodása soha nem volt olyan nehéz, mint ma. A diákotthonok és megfizethető albérletek hiánya egyre több városban válik problémává, miközben az egyetemek versenye a tehetségekért felerősíti a nyomást. Az Európai Parlament meghallgatása a fiatalok lakhatási kihívásairól és a UIPI átfogó európai tanulmánya a magánpiaci diáklakások trendjeiről ugyanarra a következtetésre jut: a jelenlegi kínálat nem tud lépést tartani a kereslettel, az árak elszálltak, a piaci szereplők pedig szabályozási, gazdasági és társadalmi akadályokkal küzdenek.
Miközben az árak és a kereslet történelmi csúcsokat értek el, a kínálati oldal egészen más képet mutatott 2025-ben. Kevesebb lakás készült el, mint az elmúlt években, de a megkezdett építkezések és az engedélyek száma látványosan megugrott. A budapesti új építésű lakások kínálata bővül, de az árak továbbra is rendkívül magasak. Az MNB 2025. novemberi lakáspiaci jelentése alapján készült összefoglaló cikksorozatunk harmadik része azt járja körbe, hogyan alkalmazkodik a fejlesztői és építőipari szektor a megváltozott környezethez.
A VII. kerületi Erzsébetváros Önkormányzata új pályázattal segíti a kerületi fogyatékossággal élő lakókat abban, hogy saját lakásukat akadálymentessé tegyék. A támogatást vissza nem térítendő formában, előfinanszírozásban folyósítják.
A Kúria Önkormányzati Tanácsa visszamenőleg semmissé nyilvánította Üllő Város Önkormányzatának változtatási tilalomról szóló rendeletét. A döntés lényege, hogy a helyi szabályozás nem használható arra, hogy egy már kiemelt beruházásként szabályozott állami projekt megvalósulását blokkolja, még akkor sem, ha az önkormányzat és a helyi közösség ezzel a beruházással érdemben nem ért egyet.
Az utóbbi hónapokban számos félreértés és téves hír keringett arról, hogy a MOHU MOL Hulladékgazdálkodási Zrt. helyszíni bírságokat szabna ki a társasházakra. A XVI. Közös Képviselők Napja és Társasházi EXPO-n azonban a leghitelesebb forrásból, Baricza Miklós, a MOHU ügyféltámogatás vezetője és Dúzs László, kategória menedzsere tisztázták, valójában mi változott - és mi maradt pontosan ugyanaz.
Friss adatok mutatják, hogy a bérleti díjak korlátozására bevezetett szabályozás nem érte el célját: rekordalacsony az új szerződések száma, miközben a lakbérek történelmi magasságokba emelkedtek.
Egy társasház közös villamos hálózatának felújítása rendszerint komoly költségekkel jár, amelyek viselése sokszor vitákat szül a tulajdonostársak között. Különösen éles lehet a helyzet akkor, ha egyes tulajdonosok - például a földszinti üzlethelyiségek - saját állításuk szerint már elvégezték a szükséges felújításokat magánköltségen. Felmentést jelenthet-e ez számukra a közös felújítás terhei alól? Jogszerű volt-e az általuk végzett munka, ha az a közös tulajdont is érintette? Olvasói kérdésre jogi szakértőnk válaszol.
Az Európai Unió lakhatási rendszere gyorsan változik: a politikai hangsúlyok átrendeződnek, a jogi keretek újraértelmeződnek, és a fenntarthatósági elvárások is átalakulnak. Milyen következményei vannak az Európai Bíróság minimálbéres ítéletének? Milyen ajánlásai vannak a Housing Advisory Board testületének a megfizethető lakhatási kínálat bővítésére? A UIPI 2025. decemberi jelentése arról számol be, milyen irányba fordulhat a következő évtized lakáspolitikája.
A lakáshitelezés 2025-ben látványosan új pályára állt. A banki kihelyezések megugrottak, a hitelösszegek nőnek, a feltételek pedig a korábbi szigor után enyhülő tendenciát mutatnak. Az Otthon Start Program elindulása érdemi fordulatot hozott a hozzáférhetőségben. Az MNB 2025. novemberi lakáspiaci jelentése alapján készült összefoglaló cikksorozatunk második része azt mutatja be, hogy a 3%-os fix kamat milyen irányba tolja a keresletet, hogyan változik a bankok hitelezési magatartása, és milyen terheket rak ez a lakosságra.
A több mint ötezer-ötszáz európai ingatlantulajdonos véleményét összegző UIPI-kutatás megmutatja, hogy mivel szembesül az uniós lakosság, amikor az épületállomány energiahatékonysági átalakításáról beszélünk.
Az Otthon Start program FIX 3%-os lakáshiteléhez kapcsolódóan a kormány újabb nagy lakóingatlan-fejlesztéseket minősített kiemelt beruházássá, és jelentősen átszabja az ezekre vonatkozó építési, parkolási és engedélyezési szabályokat. A 377/2025. (XII. 1.) Korm. rendelet már a folyamatban lévő hatósági eljárásokra is kiterjed, a helyi településrendezési tervektől és az OTÉK-tól eltérő beépítési paramétereket állapít meg. 





































