Barion Pixel

Javult az energiaszolgáltatók tevékenységének fogyasztói értékelése

2013. május 16.
Nyilvánosságra hozza Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal a legújabb fogyasztói elégedettség vizsgálatának eredményeit. A MEKH - április óta a Magyar Energia Hivatal jogutódja - évente vizsgáltatja meg az egyetemes szolgáltatási körbe tartozó lakossági fogyasztók és nem lakossági felhasználók villamos energia valamint földgázszolgáltatás területén működő elosztói és egyetemes szolgáltatói engedélyesek tevékenységével szembeni elégedettségét.

Az energiaszolgáltatók tevékenységének fogyasztói értékelése javult az előző éves eredményekhez képest, a javulás ellenére néhány ponton még mindig alacsony az elégedettség. A felhasználók évről-évre ugyanazon területeket értékelik kritikusnak. 2012-ben is a panaszügyintézés kapta a legtöbb kritikát.

A minőségjavító intézkedéseknek köszönhetően összességében javuló a fogyasztói elégedettség az energiaszolgáltatók tevékenységével kapcsolatban. A Magyar Energia Hivatal 17. alkalommal végezte el a kutatást, amely földgáz esetében 7200 lakossági és 2400 nem lakossági, villamos energia tekintetében 7600 lakossági és 2600 nem lakossági fogyasztó véleményén alapszik.

Villamos energia
Az elosztói tevékenységgel kapcsolatos véleményeket két fő területre összpontosítva gyűjtötték össze. Egyrészt a villamos energia eljuttatásának minősége (ezen belül pl. az ellátás folyamatossága, a feszültségingadozások lakossági fogyasztói és nem lakossági felhasználói érzékelése, minősítése, az üzemzavar-elhárítás), másrészt a kapcsolattartás (ezen belül pl. a műszaki jellegű ügyintézés) került a vizsgálat középpontjába.
A villamos energia ellátás folyamatosságának hiányosságait, a hálózati hibák kijavításának hosszadalmasságát továbbra is problémaként említették a megkérdezettek, noha az ezzel kapcsolatos megítélés évről évre javul. A megkérdezettek mintegy 40-44 százaléka érzékelt rövid, 31-34 százaléka hosszabb feszültség kimaradást, 20-24 százaléka feszültségingadozást, 10-12 százaléka pedig hálózati hibát, ezek az értékek egyben az utóbbi három év legkedvezőbb adatai.
Az egyetemes szolgáltatási területen a lakossági fogyasztókkal és a nem lakossági felhasználókkal való kapcsolattartás formáit, így a számlázás, a reklamációkezelés, az egyéb ügyfélszolgálati munka és a kommunikáció-tájékoztatás témakörét vizsgálták. Az internet egyre inkább fontos szerephez jut az ügyintézés során. Annak ellenére, hogy elsősorban a telefonos ügyfélkapcsolati formát választanák a megkérdezettek, a tényleges kapcsolatfelvételben a személyes, majd az internetes, és harmadik helyen a telefonos ügyintézés szerepel - ami alátámasztja az utóbbi alacsonyabb elégedettségi szintjét. Kritikus pontokként a körülményességet és a hosszú várakozási időt emelték ki a megkérdezett felhasználók.

Földgáz
Az elosztói tevékenységek közül a vizsgálat tárgya a szolgáltatásminőség, a műszaki ügyintézés, a tájékoztatás, a fogyasztás mérése és a környezeti hatások értékelése, valamint a szolgáltatott gáz minőségével kapcsolatos fogyasztói vélemények elemzése volt. Az egyetemes szolgáltatási tevékenységek közül a számlázás, a panaszügyintézés, az ügyfélszolgálati munka, és a tájékoztatás működését értékelték a fogyasztók.
Az elosztói szolgáltatás körében a lakossági fogyasztók és a nem lakossági felhasználók alapvető igénye a folyamatos és állandóan jó minőségű gázszolgáltatás. Földgáz tekintetében az ellátás folyamatosságával a fogyasztók alapvetően elégedettek voltak, és a fogyasztásmérés pontosságában is megbíznak. E téren javult a bizalmi index. Számos kritika érte ellenben a gázellátási szünetekről szóló tájékoztatás minőségét.
Az egyetemes szolgáltatással kapcsolatban a földgázellátás területén is tapasztalható, hogy az internet egyre inkább fontos szerephez jut az ügyintézés során, népszerűsége szinte megegyezik a személyes ügyfélszolgálatéval. A telefonos ügyfélszolgálattal a megkérdezettek elégedettebbek voltak, mint egy évvel korábban. A személyes ügyfélszolgálatot sokan kritizálták a hosszú várakozási idő miatt. A felmérés kimutatta, hogy a szolgáltatók saját híreit, közleményeit a fogyasztók jelentős része nem követi, míg az érdekvédelemmel kapcsolatos információk sokkal inkább érdeklik őket, és ezzel a fogyasztók többsége elégedett volt.
A fogyasztói elégedettség vizsgálat egyfajta tükröt tart a két kiemelten fontos energiaszolgáltató ágazat elé, ezzel segítve a fejlődést, a fogyasztói igényeknek való egyre jobb megfelelést. Az évről évre visszatérő vizsgálatok kimutatják az engedélyesek minőségjavító intézkedéseinek hatásait.

További híreink


Közös képviselőt keres egy társasház Budapest 19. kerületben 2025. november 19.
Új hirdetés jelent meg a THT díjmentes Közös Képviselőt Keresek szolgáltatása keretében.

Hogyan lehet vonzóbbá tenni a magánbérbeadók számára a diákszállásokat? 2025. november 19.
Európában jelenleg csaknem 19 millió felsőoktatásban tanuló hallgató él, közülük több mint másfél millió külföldi diák, akik jellemzően a rövid távú bérleti piacon keresnek megfizethető, mégis biztonságos lakhatási lehetőséget. E speciális szegmens iránti kereslet évek óta dinamikusan nő, miközben a kínálat - különösen a magánszektorban - sok helyütt változatlanul szűkös. A UIPI felmérésének és a HOME2 Erasmus projektnek tanulságai.

A társasházi házmesterlakás értékesítése – fontos tudnivalók a döntésről 2025. november 18.
A társasházakban közös tulajdonban álló helyiségek - például volt házmesterlakás, tároló, vagy bármilyen közös terület - értékesítése érinti a tulajdonostársak közös vagyonát. Érdemes áttekinteni, mi szükséges egy ilyen döntéshez, kell-e az üzlethelyiségek tulajdonosainak hozzájárulása, és hogyan zajlik a folyamat. Olvasói kérdésre jogi szakértőnk válaszol.

http://www.mitoe.hu
A Kúria jogszerűnek mondta ki Terézváros Airbnb-tilalmát 2025. november 18.
A Kúria kimondta, hogy Terézváros Airbnb-rendelete nem törvényellenes, elutasítva a kormányhivatal indítványát a rövid távú lakáskiadás szabályozásával kapcsolatban. Ezzel a döntéssel a helyi önkormányzat szabályozási hatásköre megerősítést nyert.

Amikor hideg marad a radiátor, egy mérőműszer segítheti a közös képviselő munkáját 2025. november 17.
A fűtési szezonban kevés kellemetlenebb dolog van annál, mint amikor a lakók arra panaszkodnak, hogy „nem melegek a radiátorok". A közös képviselő ilyenkor a frontvonalban találja magát, hiszen a probléma egyszerre technikai, kommunikációs és szervezési feladat is. Egy korszerű, hitelesített mérőműszer azonban nemcsak a hibák gyors beazonosításában segít, hanem abban is, hogy a képviselő hitelesen és hatékonyan képviselhesse a közösség érdekeit.

Kamattámogatás, pályázatok, megtakarítás: pénzügyi megoldások társasházaknak és lakásszövetkezeteknek 2025. november 14.
A XVI. Közös Képviselők Napja és Társasházi EXPO-n Petor Anita, az OTP Bank társasházi szakértője mutatta be, hogyan segíti a bank a lakóközösségeket a mindennapi számlavezetéstől a felújítások finanszírozásáig. Az előadás közérthetően ismertette a legfrissebb akciókat, megtakarítási formákat és hitellehetőségeket, amelyekkel a társasházak biztonságosan és kiszámíthatóan gazdálkodhatnak.

https://www.tht.hu/thtelofizetes/
Tartozók névsora a társasházban: hol húzódik az adatvédelem határa? 2025. november 13.
A közös költség megfizetése minden társasházi működés alapja, mégis sok házban évről évre gondot okoznak a nem fizető tulajdonosok. A fizető lakók elvárnák, hogy tudják, kik helyett viselik a közös terheket, viszont a tartozók listájának közzététele adatvédelmi aggályokat vet fel. A jogszerű és átlátható megoldás kulcsa a célhoz kötött adatkezelésben és a belső, zárt kommunikációban rejlik. Olvasói kérdésre jogi szakértőnk válaszol.

Újabb bővítések a FIX 3%-os hitelnél és a CSOK Plusznál 2025. november 13.
A Kormány 349/2025. (XI. 12.) rendelete újabb pontokon módosítja a lakossági otthonteremtési támogatások szabályait. A változások a CSOK Plusz és a FIX 3%-os lakáshitel feltételrendszerét egyaránt érintik, és több gyakorlati könnyítést hoznak azok számára, akik első lakásukat vásárolnák vagy önkormányzati bérlakást szeretnének megvásárolni. A módosítások 2025. november 15-én lépnek hatályba.

Lakhatási dráma a fiatalok szemszögéből – mit mutatnak az európai adatok? 2025. november 12.
A megfizethetetlen vagy nem megfelelő lakás ma már nem csupán egyéni tragédia. Az Eurofound 2023-as „Unaffordable and Inadequate Housing in Europe" című jelentése, illetve a kutatók - Hans Dubois és Marie Hyland - 2025. júniusi előadása a 46. UIPI-kongresszuson azt üzeni: bár a tagállamok lakáspiaci sajátosságai eltérnek, a problémák mély szerkezeti okai közösek, és legfőképpen a fiatal generációkat érintik.

Hogyan különböztessük meg a szakértő ingatlanközvetítőt az amatőrtől? 2025. november 11.
Egy ingatlan eladása vagy megvásárlása sokak számára életük egyik legnagyobb pénzügyi döntése. Ilyenkor nem mindegy, kinek a kezébe adjuk az ügylet lebonyolítását. A szakértő ingatlanközvetítő nemcsak a hirdetéseket kezeli, hanem ismeri a piac folyamatait, a jogi és műszaki buktatókat, és képes valós értéket teremteni az ügyfél számára. Az amatőr viszont gyakran éppen a legfontosabb pillanatokban marad el a szükséges tudással vagy felelősségvállalással.
De honnan ismerhetjük fel, kivel van dolgunk? Valóban rendelkezik a közvetítő engedéllyel és szakmai tapasztalattal? Tudja pontosan, milyen jogi kötelezettségek terhelik az eladót és a vevőt? Segít a szükséges dokumentumok előkészítésében, vagy mindent az ügyfélre hárít? Ismeri a társasházi háttéradatokat, a közös költség, a felújítási alap, vagy a közgyűlési határozatok jelentőségét? Képes objektíven megítélni egy ingatlan reális piaci értékét, vagy csupán az eladó elvárásait visszhangozza? A Magyarországi Ingatlantulajdonosok és Társasházak Országos Egyesülete szakmai napján Sándor Viktória etikus ingatlanos, a Magyar Ingatlanközvetítők Országos Szövetsége Etikai Bizottságának vezetője tart előadást a témában.

Digitális korszakba lépett a THT – online szakmai hálózat és mesterséges intelligencia a társasházak szolgálatában 2025. november 11.
A THT - Társasházi és Ingatlanpiaci Szaklap a XVI. Közös Képviselők Napja és Társasházi EXPO-n mutatta be legújabb fejlesztéseit. Dén Mátyás András főszerkesztő előadásában áttekintette a lap több mint huszonöt éves múltját, és ismertette a következő korszak fő irányait: a THT teljes egészében digitális formában folytatja működését, mesterséges intelligenciával támogatott szakmai szolgáltatásokat kínál, és hűségpont-rendszert vezet be a társasházkezelők számára.

Tartós partnerség a tulajdonos és az állam között: mintaprogram üres lakások bevonására 2025. november 10.
Az ingatlanpiaci feszültségek és a bérleti díjak emelkedése miatt a spanyol autonóm régiók is sorra keresik azokat a beavatkozási eszközöket, amelyekkel a piaci kínálatot bővíthetik anélkül, hogy közvetlenül lakást építenének. Asturiasban a vezetés vonzóbb feltételekkel próbálja ösztönözni, hogy a hosszabb ideje üresen álló magánlakások bekerüljenek a megfizethető bérlakások körébe. Szociális lakásügynökségi programok korlátozottan Magyarországon is megvalósulnak, de nagyobb intézményi és pénzügyi háttérre volna szükség, hogy szélesebb körben is adott legyen a lehetőség.

Több mint száz ügyvéd segített díjmentesen a rászorulóknak november 14-én 2025. november 13.
A Budapesti Ügyvédi Kamara 2025. november 14-én ismét megszervezte pro bono napját, amelynek célja, hogy anyagi helyzettől függetlenül mindenki számára elérhető legyen a jogi segítség. A kezdeményezéshez idén is közel száz ügyvéd csatlakozott, akik a nap folyamán díjmentes tanácsadást nyújtottak a jelentkezőknek.

„Égig érő fű”: újra pályázhatnak a társasházak belső udvaruk zöldítésére 2025. november 10.
A Fővárosi Önkormányzat 2025-ben ismét meghirdette az Égig érő fű programot, amelynek célja, hogy a budapesti társasházak belső udvarai zöld, közösségi terekké váljanak. Az idén megduplázott, 80 millió forintos keretösszegből a főváros a legsűrűbben beépített városi területek zöldfelületi arányát szeretné növelni - a társasházak aktív részvételével és önrészvállalásával.

Az ingatlaniroda egy olyan vállalkozás, ahol a tudás nagyon gyorsan megtérül 2025. november 7.
Felvételsorozat tizenegyedik része az Ingatlan 2024 - Ingatlankezelők, -beruházók, -közvetítők, és -felújítók napja előadásaiból. Előadó: Kovács Tibor alapító-tulajdonnos, többszörösen díjnyertes Immo1 Ingatlanközvetítő Hálózat

Kéményfelújítás és hitelfelvétel – ki fizet és miért? 2025. november 7.
A rendes gazdálkodás körébe tartozó kiadások - például egy gyűjtőkémény korszerűsítése - esetén akár egy megismételt közgyűlésen, a jelenlévők egyszerű többségével is hozható döntés. De mit is jelent pontosan a rendes gazdálkodás köre, mikor számít egy beruházás ezen belülinek, és hogyan oszlanak meg a költségek a tulajdonosok között, ha a garázsok is közös tulajdonban vannak? Olvasói kérdésre jogi szakértőnk válaszol.

Lomok, beázás, pereskedés – egy társasházi pince esete 2025. november 6.
A közgyűlés döntött a lomok elszállításáról és a pince lezárásáról, ám a „gyűjtögető" tulajdonos bírósághoz fordult, és sikerrel támadta meg a határozatot. Ilyenkor azonban nincs minden veszve: jogszerű, mégis hatékony eszközökkel a társasház megvédheti a közös tulajdont, és kikényszerítheti a rendeltetésszerű használatot. Olvasói kérdésre jogi szakértőnk válaszol.

Hova építsünk? Európa egyik legnagyobb lakáspiaci kérdése 2025. november 6.
A holland választási kampány egyik legforróbb témája a lakáshiány, amely nagyjából 400 000 otthon megépítését követelné meg. A politikai ígéretek nagy része ugyanazt mondja: építeni kell. A valódi vita arról szól, hol és hogyan. Hollandia sűrűn lakott ország, a szabad terület szűkös, a társadalmi és gazdasági érdekek pedig egymásnak feszülnek.

Energiaközösség társasházban: szabályok, tapasztalatok, akadályok 2025. november 5.
A Transzformátor Központ októberi konferenciája azt vizsgálta, miként kapcsolódhatnak a hazai lakóközösségek, a társasházak a közösségi energiatermeléshez és -felhasználáshoz. A szakmai esemény a szabályozási keretek, a műszaki-üzleti lehetőségek és a lakossági bevonás összefüggéseit mutatta be, hangsúlyozva, hogy a társasházak a modell természetes szereplői lehetnek, ha a feltételek és a belső együttműködés adott.

„Városunk infrastruktúrája túlterhelt” – önazonosság-védelmi tervezet kerül tárgyalásra Törökbálinton 2025. november 5.
Törökbálint vezetése új jogi eszközhöz nyúl, hogy megvédje a település élhetőségét és korlátozott infrastruktúráját a külső beruházói nyomással szemben. A város két, jelenleg beépítetlen, de intenzív fejlesztési érdeklődés alatt álló területen kívánja érvényesíteni azt az alkotmányos jogot, amely 2025. július 1-je óta biztosítja a települések számára önazonosságuk megóvását. A rendelettervezet az első körös tárgyalásra került a Képviselő-testület elé, és társadalmi egyeztetés után dönthetnek róla véglegesen.

(c) Társasházi Háztartás 2025 | Proptech Digital Investment Zrt. | Minden jog fenntartva
Általános Szerződési Feltételek | Adatvédelmi nyilatkozat | Süti beállítások