background image

Hírek Magunkról Konferenciák THT előfizetés TTOE Archívum Kapcsolat THT szakmai díjak Regisztráció Hírlevél ajánlása Letöltések Kérdést teszek fel Gyakori kérdések

   

   

   

   

Hír ajánlása
Feladó neve
Feladó e-mail címe
Címzett neve
Címzett e-mail címe

Milyen újdonságokkal készül az őszre az eHÁZ? (2021-08-25)
 
ehaz-600x363.jpgA TTOE (Társasházak és Társasházkezelők Országos Egyesülete) 2021. július 26-án második online konferenciáját tartotta arról, hogyan lehet törvényesen, illetve energiahatékonyan működtetni a társasházakat a pandémia ideje alatt. Az online konferencia, mint forma elengedhetetlen volt, hiszen az országjáró körút során sokaknak nem adatott meg a lehetőség a személyes részvételre.
Dén Mátyás András az eHÁZ rendszeréről tartott előadást, amely ma már a magyarországi társasházi lakások 14%-ában megtalálható.
 
„Ezt a kimagasló eredményt mindösszesen 12 év alatt sikerült véghez vinni és több, mint 200.000 albetétben, illetve több, mint 6000 társasházban fut az eHÁZ." - mondta Dén Mátyás András

„Egy gimnáziumi osztálytársammal kezdtük el a fejlesztést kb. 15 évvel ezelőtt. Amikor elköltöztem először a saját társasházi lakásomba, egyszer csak kézhez kaptam az első közös képviselőmtől egy elszámolást. Ezen az elszámoláson körülbelül hangyaméretű, rengeteg szám szerepelt és bár akkor sem tartottam magam teljesen hülyének, semmit sem értettem belőle. Persze az volt a vége (és ezért is bontottam fel a levelet), hogy tartozom a háznak, amiről természetesen az előtte lévő hónapokban senki sem értesített. Ekkor kezdett el érdekelni, hogy pontosan mit, miért fizetünk mi tulajdonosok, mire költi a ház a pénzét. Ezután döntöttük el, hogy egy olyan szoftvert fogunk létrehozni, amely a tulajdonosok felé közvetíti az információkat." - mesélte Dén Mátyás András

Az elmúlt 12 év kedvencei

Az elsődleges kísérletek és fejlesztések után körülbelül 10 évvel került sor az első roadshow-ra a témával kapcsolatban. Hatodik éve minden évben 50%-kal növekszik az ügyfelek száma, ami magas elégedettséget tükröz felhasználói oldalról. A fejlesztések természetesen folyamatosak, az elmúlt 12 év leginkább kedvelt funkciói közé tartozik például a többnyelvű dokumentumok/emailek, a beépített számlázó rendszer, a csoportos beszedés és az OC31 automata csekkönyvelés, a mobil applikáció, mely a lakóknak és a közös képviselőknek is jár egyaránt, a beépített posta és könyvelés szolgáltatás, valamint az 5 kattintásos mérleg és eredménylevezetés.

 Sok olyan esetett lehetett hallani az elmúlt években, hogy a külföldi, nem magyar anyanyelvű tulajdonosokkal nehéz dolga akadt a közös képviselőknek. Az eHÁZ rendszeren belül a fizetési felszólítások és egyéb dokumentumok több nyelven is elérhetőek, így az adott tulajdonos nem tud arra hivatkozni, hogy nem érti az adott iratot.

A könyvelés az eddigi végtelen adategyeztetés és adatrögzítés helyett egy „párkattintásos" mozdulatsorrá csökken. Elég mindösszesen letölteni a bankból a számlatörténetet és feltölteni az eHÁZ-ba. A rendszer 1-2 hónapon belül megtanulja melyik tétel éppen kihez tartozik, vagy épp milyen szállítóhoz rendelődik és így gyakorlatilag egy valós idejű naplófőkönyvvel szolgál a felhasználók számára. Ez a funkció az összes hazai bankkal működik, így gyakorlatilag a használatának nincs semmilyen akadálya.

Az eHÁZ használata mellett nem kell egyéb felhőalapú számlázószoftverre havi többezer forintot költeni, ez az eHÁZ-hoz jár.

A mobilapplikációval elkerülhetőek az olyan incidensek, melyek során hétvégén, munkaidőn kívül kellene válaszolni mindenféle felmerülő kérdésekre a tulajdonosok, illetve a lakók részéről. A „mennyi az egyenlegem éppen" kérdésre például azonnal választ kaphatnak, ha megnyitják az appot.

A postaszolgáltatást a pandémia hívta életre, viszont nagyon jól bevált azok számára, akik nem szeretnek postára járni. Amennyiben feltétlenül szükséges egy dokumentumot nyomtatva elküldeni, az eHÁZ rendszeren belül pár kattintással ezt is meg lehet oldani. Ennek költségét a közös képviselők havi rendszerességgel kapják a cég felől.

A mérleg és eredménylevezetés eddig hosszú heteket vett igénybe a társasházkezelő és a könyvelő közös munkája során, ez az eHÁZ rendszerében mindösszesen 5 kattintás, amennyiben jól van könyvelve minden a rendszeren belül.

Online szavazás lehetősége, jogi modul és dinamikus könyvelés

Ezt a lehetőséget szintén a koronavírus-járvány hívta életre, hiszen fizikai formában nagyon sokáig nem lehetett közgyűlést tartani és nem lehetett érvényes szavazást csinálni az eldöntendő kérdések ügyeiben. Erről a tulajdonosok emailben kapnak értesítést és egy egyszerű felületen pár kattintás segítségével le tudják adni voksukat, el tudják mondani véleményüket.

A társasházakat érintő jogi folyamatok a jogi modulnak köszönhetően szintén nyomon követhetők a rendszerben. Ha van bármi fizetési meghagyási, vagy végrehajtási eljárás, akkor az teljes mértékben átlátható, a társasház kezelő tudja nézni hogyan áll, továbbá van egy jogi jogosultság az eHÁZ-hoz, azaz, ha megadjuk a társasház ügyvédjének az email címét, akkor ő be is tud jelentkezni és a változásokat tudja iktatni az egyes albetétekre vonatkozóan.

Az automatikus könyvelés esetében, ha valaki befizetett egy közös költséget, a rendszer megtanulta az előző előírásokból és befizetésekből, hogy melyik befizetés melyik tulajdonoshoz/albetéthez tartozik. Ha mondjuk van olyan, akinek több lakása van egy társasházban, akkor be lehet paraméterezni, hogy ha nem egyenként fizeti a lakásai után járó közös költségeket, hanem egyben, akkor a rendszer priorizáltan tudja helyre rakni ezeket a tételeket.

Na de min dolgoznak most?

Az elmúlt hetekben élesítettük a fogyasztásmérők állásának tömeges importálásának lehetőségét, és most a MOM rádiós fogyasztómérők integrálása zajlik éppen. Emellett napokra vagyunk attól, hogy valamennyi hazai bankkal szinkronizáljon az eHÁZ, ami azt fogja jelenteni, hogy a NAV számlaszinkronhoz hasonlóan hamarosan már az egyes házak számlatörténeteit sem kell majd feltölteni, ezek automatikusan meg fognak jelenni az eHÁZban. Szeptemberben élesítjük a kettős könyvviteli modult, idén szeretnénk a közgyűlések levezetését egyszerűsítő applikációnkat is kirakni, illetve a kártyás és azonnali fizetés integráción is dolgozunk. Emellett szeptembertől indítjuk útjára az eCÉG alkalmazásunkat is, mely a céges adminisztrációt fogja a végtelenségig leegyszerűsíteni, az eHÁZ felhasználó számára díjmentesen.

Mennyibe kerül?

Az eHÁZ egy havídíjas szolgáltatás, mely 80 Ft-ba kerül albetétenként, 1000 albetét felett természetesen egyedi árajánlatot ad a cég, illetve, azon garázsok, vagy tárolók után nem kell megfizetni a díjat, amik a társasházban lévő lakáshoz tartoznak. Fontos, hogy ez az összeg fix, nem jönnek rá plusz költségek.

Idén már a számlák is automatikusan az eHÁZ-ba érkeznek a NAV-tól, nem kell azokat külön feltölteni, amennyiben a ház rendelkezik saját adószámmal és erre lesz kiállítva az adott számla. Ez a szinkronizálás percenként történik meg, tehát ha történik egy zárcsere és az alvállalkozó kiállítja az e-számlát, akkor szinte egyből látszani fog a rendszerben. Amennyiben egy ház úgy dönt, hogy eHÁZ-as lesz, úgy az adatfeltöltést - bármilyen állapotban, vagy formátumban is vannak azok az adatok- a cég plusz költség nélkül elvégzi, hiszen a mottójuk az, hogy időt árulnak, ami alatt az adminisztrációs idő csökkenését kell érteni.

„Büszkék vagyunk rá, hogy az eHÁZ az elmúlt 12 év alatt Magyarország piacvezető felhő-alapú társasházi ingatlankezelő szolgáltatásává vált, melynek eredményeképpen 2019-ben Magyar Brands Innovatív Márka díjat nyert, 2020-ban pedig megkapta Az Év Honlapja - Az Év Blockhain megoldása díjat, melyet a Magyar Marketing Szövetség adott át a cég részére." - zárta gondolatait Dén Mátyás András.

(c) Társasházi Háztartás 2022 | Proptech Digital Investment Zrt. | Minden jog fenntartva